Cadillac CTS-V Hennessey: až 800 koní pro supersedan

Hodně nemusí být pro každého dost. U Hennessey poladili Cadillac CTS-V na úroveň Chevy Corvette.

Společnost Hennessey Performance Engineering (HPE) z amerického Texasu není na poli kvalitních ladičů silných aut nováčkem. Připomeňme jen nedávné projekty Dodge Viper Venom nebo Nissan GT-R Godzilla 700, k němuž se vrátíme v závěru tohoto článku.

Nyní tato firma připravila sérii označenou písmenem V, určenou pro relativně kompaktní sedan Cadillac CTS. Standardní vůz má k ladění dostatečné předpoklady, tedy motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol a v neposlední řadě též škálu výkonných agregátů, které jsou pod střechou General Motors k mání. Vozy Cadillac CTS-V budou k dispozici koncem tohoto roku, a sice s výkony od 610 do 800 koní (tj. 455 až 595 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem nového vozu je koncernový, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 LSA, který již ve svém standardním provedení dává více než dostatečných 556 koní (414 kW). U Hennessey jej v „základní“ verzi V600 osadili vzduchovým filtrem K&A, kompresorem s upraveným náhonem a přepracovanou řídicí jednotkou, čímž výkon narostl na 610 koní a točivý moment dosahuje 820 Nm.

Podle úpravce Cadillac CTS-V600 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. To však zdaleka není vše. Následují výkonové verze 650 a 700 koní, jež si vyžádaly úpravy otvorů pro vstup čerstvého vzduchu s modifikovaným chlazením stlačovaného vzduchu, nové vačkové hřídele nebo specifický výfukový trakt s větším průměrem a nižším odporem. Na dvacetipalcových litých ráfcích najdeme závodní slicky Nitto, s nimiž údajně verze V700 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s.

A to zde máme ještě vrcholné provedení CTS-V800. U něj se díky instalaci nových obtokových ventilů, dvojice kompresorů, externí regulace plnicího tlaku a vylepšeného palivového traktu podařilo z jednotky LSA vykřesat výkon plných 800 koní a 1 056 Nm točivého momentu. U této verze však společnost HPE jízdní výkony zatím neuvedla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Ačkoli značce Hennessey udělaly jméno především její modifikace na bázi modelu Dodge Viper, její pole působnosti je širší. Na sklonku loňského roku jej doplnila vlastní interpretace japonského supervozu Nissan GT-R, který u HPE označují jako Godzilla 700 a navázal na o něco starší provedení Godzilla 600. Jak již jméno napovídá, Nissan GT-R po úpravách dosahuje výkonu 700 koní (522 kW), tedy o 225 koní více než ve standardní konfiguraci, a točivého momentu 853 Nm. Zapalování i výfukový systém prošly dílčími úpravami, přeplňování obdrželo nové mezichladiče stlačovaného vzduchu. Podle původních informací se přitom předpokládalo, že Hennessey připravuje sadu úprav pro Lexus IS-F, takže Godzilla 700 byla překvapením. Nicméně IS-F údajně stále zůstává ve hře, takže se snad v této pohnuté době máme nač těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Godzilla 700
Nissan Patrol 2.953
Rok výroby: 2003
Stav: 211 007 km
Cena: 175 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 194 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek