Cadillac CTS-V Hennessey: až 800 koní pro supersedan

Hodně nemusí být pro každého dost. U Hennessey poladili Cadillac CTS-V na úroveň Chevy Corvette.

Společnost Hennessey Performance Engineering (HPE) z amerického Texasu není na poli kvalitních ladičů silných aut nováčkem. Připomeňme jen nedávné projekty Dodge Viper Venom nebo Nissan GT-R Godzilla 700, k němuž se vrátíme v závěru tohoto článku.

Nyní tato firma připravila sérii označenou písmenem V, určenou pro relativně kompaktní sedan Cadillac CTS. Standardní vůz má k ladění dostatečné předpoklady, tedy motor uložený vpředu podélně, pohon zadních kol a v neposlední řadě též škálu výkonných agregátů, které jsou pod střechou General Motors k mání. Vozy Cadillac CTS-V budou k dispozici koncem tohoto roku, a sice s výkony od 610 do 800 koní (tj. 455 až 595 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem nového vozu je koncernový, kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 LSA, který již ve svém standardním provedení dává více než dostatečných 556 koní (414 kW). U Hennessey jej v „základní“ verzi V600 osadili vzduchovým filtrem K&A, kompresorem s upraveným náhonem a přepracovanou řídicí jednotkou, čímž výkon narostl na 610 koní a točivý moment dosahuje 820 Nm.

Podle úpravce Cadillac CTS-V600 zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. To však zdaleka není vše. Následují výkonové verze 650 a 700 koní, jež si vyžádaly úpravy otvorů pro vstup čerstvého vzduchu s modifikovaným chlazením stlačovaného vzduchu, nové vačkové hřídele nebo specifický výfukový trakt s větším průměrem a nižším odporem. Na dvacetipalcových litých ráfcích najdeme závodní slicky Nitto, s nimiž údajně verze V700 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,1 s.

A to zde máme ještě vrcholné provedení CTS-V800. U něj se díky instalaci nových obtokových ventilů, dvojice kompresorů, externí regulace plnicího tlaku a vylepšeného palivového traktu podařilo z jednotky LSA vykřesat výkon plných 800 koní a 1 056 Nm točivého momentu. U této verze však společnost HPE jízdní výkony zatím neuvedla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 

Ačkoli značce Hennessey udělaly jméno především její modifikace na bázi modelu Dodge Viper, její pole působnosti je širší. Na sklonku loňského roku jej doplnila vlastní interpretace japonského supervozu Nissan GT-R, který u HPE označují jako Godzilla 700 a navázal na o něco starší provedení Godzilla 600. Jak již jméno napovídá, Nissan GT-R po úpravách dosahuje výkonu 700 koní (522 kW), tedy o 225 koní více než ve standardní konfiguraci, a točivého momentu 853 Nm. Zapalování i výfukový systém prošly dílčími úpravami, přeplňování obdrželo nové mezichladiče stlačovaného vzduchu. Podle původních informací se přitom předpokládalo, že Hennessey připravuje sadu úprav pro Lexus IS-F, takže Godzilla 700 byla překvapením. Nicméně IS-F údajně stále zůstává ve hře, takže se snad v této pohnuté době máme nač těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Godzilla 700
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků