Cadillac CTS-V Coupe je venku, s 556 koňmi

Autosalon v Detroitu otevře své brány až za týden, ale my vám již nyní můžeme stručně představit nový Cadillac CTS-V Coupe.

S tímto kupé to dlouhou dobu vypadalo poněkud nejistě (o jeho přípravách jsme psali třeba na tomto místě), nyní se však definitivně stává skutečností. Je zde velmi výkonný stroj s označením CTS-V připravený pro modelový rok 2011, který se jistě stane jednou z hlavních hvězd nadcházejícího detroitského autosalonu.

Vlastníci vozů BMW M3 nebo Audi S5 si budou zřejmě muset zvyknout na jeho svisle umístěné zadní světlomety sestavené z LED, protože nový Caddy poháněný vidlicovým osmiválcem s kompresorem dosahuje výkonu plných 556 koní, tedy 407 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka Cadillac slibuje, že kupé CTS-V zrychlí z klidu na 96 km/h za pozoruhodných 3,9 s (pro srovnání zrychlení z 0 na 100 km/h u „povahově” blízkých konkurentů: BMW M3 E90 4,8 s, BMW M6 4,6 s, Audi S5 5,1 s, Mercedes SL 63 AMG 4,6 s), zákazník bude moci vybírat z převodovek s automatickým a manuálním (díky Bohu) řazením, jež mají v obou případech šest rychlostních stupňů a výkon motoru přenáší na kola zadní nápravy.

Po technické stránce vychází kupé CTS-V v rozsáhlé míře ze sedanu s tímtéž označením, shodné jsou i základní rozměry podvozku včetně rozvoru náprav, pouze rozchod zadních kol je o několik centimetrů širší pro zajištění ještě větší stability. Oproti sedanu je kupé rovněž o něco lehčí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při ladění podvozku se konstruktéři snažili dosáhnout co nejtěsnějšího kontaktu řidiče s vozem a jeho okolím, k čemuž má přispívat i koncernová soustava adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control s dvojicí stupňů Tour a Sport. Devatenáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 a pod nimi se ukrývá výkonná brzdová soustava Brembo.

Mezi prvky luxusní výbavy, jež má odpovídat ceně přes 60 000 dolarů, patří anatomicky tvarovaná sedadla Recaro s elektrickou stavitelností ve čtrnácti směrech, navigační sysytém s výklopným LCD, konektivita Bluetooth a USB či pevný disk s kapacitou 40GB, kam lze ukládat oblíbenou hudbu a mapy navigace.

Výroba vozu Cadilac CTS-V Coupe má začít během letošního léta, jeho přesné technické specifikace se dozvíme snad již za pár dní zpoza Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Coupe
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků