Cadillac CTS-V Brute Force: 619 koní

Přes své německé kořeny se ladič Geiger Cars často obrací pro inspiraci za Atlantik. Tentokrát si vyhlédl Cadillac CTS-V.

Jistě, mohli by se zařadit do zástupu úpravců strojů Audi RS6, BMW M5 nebo Mercedes-Benz E63, ale u Geigeru raději sáhli po populárním americkém kompaktním supersedanu Cadillac CTS-V, jehož modifikací zatím mnoho není, v Evropě už vůbec.

Pod jeho kapotou trůní krátkozdvihový vidlicový přeplňovaný osmiválec LS9 V8 s objemem 6,2 l z Corvetty ZR1, jenž dává ve svém standardním naladění slušných 564 koní (415 kW) při 5 900 ot./min. a až 747 Nm. Inženýři Geiger Cars se však s těmito hodnotami nespokojili a zvýšením plnicího tlaku se jim je podařilo navýšit na 619 koní (455 kW), resp. 850 Nm. A proto považujeme označení Brute Force za skutečné nomen omen. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon je k zadním kolům přenášen skrze produkční, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku, přičemž čtyřka a pětka byly zkráceny. Nejvyšší rychlost přesto dosahuje 330 km/h. O spolehlivé zpomalení se stará posílená brzdová soustava s ventilovanými kotouči na všech kolech.
Geiger ujišťuje veřejnost, že jeho modifikace tomuto Cadillacu neubrala nic z jeho vyváženého kompromisu mezi výkony na rovinkách, komfortem při cestování na dlouhé vzdálenosti a schopnostmi rychlých průjezdů zatáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Evropě se Brute Force bude prodávat za 84 900 Euro, což je jen zhruba o 10 000 Euro více než u základního Cadillacu CTS-V. V souhrnu všech vlastností a parametrů (zvláště hodnota nejvyššího točivého momentu je skutečně impozantní a slibuje vysoké výkony už v nejnižších otáčkách) se tak jedná o více než zdatného konkurenta podobných projektů, jež vycházejí ze sériových sedanů z Mnichova, Ingolstadtu nebo Stuttgartu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS-V Brute Force
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků