Cadillac CTS: nová generace přijíždí, ukazuje se na 82 nových snímcích

Koncern GM nasazuje do prodejů zcela nový sedan Cadillac CTS. Zaútočit má přímo proti německé konkurenci v podobě vozů BMW 5 a Mercedes-Benz E.
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS
  2. Fotogalerie

Ještě loni v červnu Cadillac představil poslední facelift řady Cadillac CTS, ovšem již tehdy bylo jasné, že zcela nová, v pořadí třetí generace již klepe na dveře. Svoji premiéru si nový Cadillac CTS odbyl letos v březnu na autosalonu v New Yorku, ovšem až v těchto dnech se pomalu dostává do prodejů. Ba co víc, výrobce k němu nyní uvolnil desítky zajímavých snímků, které najdete ve fotogalerii v následující kapitole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac CTS: třetí generace nastupuje

Oproti svému předchůdci novinka vyniká hlavně delším a prostornějším interiérem, nižší hmotností a progresivním designem povrchu karoserie i jejího interiéru, ovšem také škálou nových pohonných jednotek v čele s dvojnásobně přeplňovaným motorem GM 3,6 Twin-Turbo. Nový CTS narostl do všech směrů, délkou se přiblížil hranici pěti metrů, přičemž rozvor náprav narostl alespoň o 30 mm. 

Zajímavosti | Americká auta | Video | Technika | Palivo | Premiéry | Cadillac

Cadillac CTS 2014 dostane nový šestiválec Twin-Turbo

Nejen karoserie, ale také její interiér pokračuje v současném stylistickém jazyce značky Cadillac, takže navazuje zejména na Cadillac ATS. Výrobce slibuje špičkově zpracované a kvalitní materiály i širokou škálu standardní a příplatkové výbavy včetně zábavního systému s osmipalcovým, za příplatek pak 12,3 palcovým dotykovým monitorem. Standardem je sedmireproduktorová audiosoustava Bose.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce budou zprvu tři zážehové motory. Základem je dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, výkonem 272 koní (200 kW), šestistupňovým automatem a pohonem zadních kol. Atmosféricky plněný šestiválec 3,6 l nabídne výkon 321 koní (236 kW) a k mání bude s osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, nebo šestistupňovou skříní a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva ze tří nabízených motorů jsou zcela nové, špičkou je šestiválec 3,6 l Twin-Turbo

Špičkou nabídky pro řadu Cadillac CTS je dvojicí turbodmychadel přeplňovaná verze šestiválce 3,6 l s výkonem 420 koní (313 kW) a točivým momentem 583 Nm. Ta bude k mání jen s osmistupňovou převodovkou a vozu zajistí zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s. Jak bylo řečeno výše, Cadillac CTS se teprve začíná prodávat ve své domovině, kdy se dostane i k nám, to je zatím otázkou. Ale německé konkurenci by tedy zatopit mohl… 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků