Cadillac CTS a CTS-V s drobnými úpravami pro rok 2013 (+ 58x foto)

Automobilka Cadillac oznámila mírné oživení stávající modelové řady CTS včetně sportovně střižených variant CTS-V.
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie

Nejvíce pozornosti v současnosti budí premiéra nového luxusního modelu Cadillac XTS, ale Cadillac není jen XTS. Je to také řada CTS vyráběná bezmála již deset let (výrazně přepracovaná verze přišla v roce 2008) nejprve jako čtyřdveřový tříprostorový sedan a později též jako kupé a praktické pětidveřové kombi Sport Wagon. S jeho útokem na evropské trhy to nakonec nijak slavně nedopadlo, přesto by nebylo správné model Cadillac CTS opomíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se dotkla všech verzí řady CTS i jejich interiéru

Už třeba proto, že jeho špičková verze CTS-V disponuje osmiválcem s přeplňováním klasickým kompresorem, objemem 6,2 l, výkonem 556 koní (409 kW) a točivým momentem 746 Nm, který vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 4,0 s a dosáhnout rychlosti přes 300 km/h, což například z verze Cadillac CTS-V Sport Wagon dělá nejrychlejší sériový kombík současnosti.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Pro modelový rok 2013 celá tato řada prošla dílčí modernizací vzhledu a výbavy. Nabídka pohonných jednotek zůstává nezměněna (šestiválce 3,0i V6 s výkonem 270 koní/201 kW a 3,6i V6 o výkonu 318 koní/237 kW, plus zmíněný osmiválec ), na první pohled si všimneme upravené masky chladiče a nových odstínů lakování Glacier Blue Metallic, Silver Coast Metallic a Summer Gold Metallic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zřejmě nejdůležitější změnou mechanických skupin je instalace nových, dvoudílných brzdových kotoučů u verzí CTS-V

Dálkové startování se stává standardem pro všechny verze. Provedení CTS-V se z nových barev dočkají pouze modré metalízy Glacier, nicméně významnější změnou je instalace dvoudílných brzdových kotoučů. Podle tvrzení General Motors toto řešení přináší delší životnost, snížení neodpružené hmotnosti a větší odolnost proti zvlnění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Cadillac CTS 2013
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků