Cadillac CTS 2014 dostane nový šestiválec Twin-Turbo

Značka Cadillac představila zcela nový motor pro připravovanou generaci modelu CTS.

Stávající generace řady Cadillac CTS prošla poslední modernizací vloni v červnu, ale její dny jsou sečteny. Generace zcela nová má být podle nepotvrzených informací představena na nadcházejícím autosalonu v New Yorku jako jedna z pěti nahlášených premiér stánku Cadillac. Podobu tohoto pro Cadillac zásadního modelu zatím neznáme, ale již víme, čím bude proti konkurenci vyzbrojen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka nese hrdé označení Twin-Turbo

Motory budou tři, všechny zážehové, celohliníkové a s přímým vstřikováním, z nichž tím nejzajímavějším je špičkový vidlicový šestiválec Twin-Turbo. Je to pro Cadillac vůbec první zážehový motor s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, navíc bude kombinován, opět poprvé, výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou (žádné dvě spojky, ale kapalinový měnič). Při objemu 3,6 l dosahuje výkonu 426 koní (313 kW) a točivého momentu 583 Nm, takže jde o nejvýkonnější šestiválec celého koncernu General Motors.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Motor vychází z atmosféricky plněného agregátu téhož objemu a výrobce slibuje vyšší litrový výkon (88 kW) než třeba jednotky BMW 3,0 Twin-Power (74 kW) nebo 4,4 Twin-Power (68 kW). Sedan Cadillac CTS s tímto motorem zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,6 s a dosáhne rychlosti 274 km/h, přičemž vykáže průměrnou spotřebu 13,8 l/100 km ve městě a 9,4 l/100 km na dálnici (EPA).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednotka 3,6 V6 Twin-Turbo DI znamená pro značku Cadillac řadu prvenství

Objeví se také atmosféricky plněná verze šestiválce DI 3,6 l s výkonem 325 koní (239 kW) a přeplňovaný dvoulitr DI o výkonu 276 koní (203 kW). V nabídce bude kromě osmistupňové rovněž šestistupňová automatická převodovka, volit bude možno z pohonu zadních, nebo všech kol. Nejhospodárnějším bude 2,0 l Turbo DI v kombinaci s pohonem zadních kol, jenž má spotřebovat v průměru 12,4 l/100 km ve městě a 7,8 l/100 km na dálnici.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků