Cadillac Ciel: závan dávných časů

Značka Cadillac na Soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach představila studii otevřeného křižníku (+ 2x video)

Automobilka Cadillac, prestižní značka koncernu General Motors, má v poslední době velké plány, neboť se nechala slyšet, že do výroby pustí nejen elektrické kupé Cadillac Converj, ale také velký sedan vycházející ze studie Cadillac XTS Platinum a kompaktní sportovní sedan ATS připravený zejména proti BMW 3. Nyní představila zcela novou studii, o jejímž osudu ale zatím rozhodnuto nebylo. Nese jméno Cadillac Ciel (čtěte anglicky „CL“) a jde o velký, 5 174 mm dlouhý čtyřmístný kabriolet s absencí sloupku B a se zadním párem bočních dveří otevíraným proti směru jízdy, což připomíná sériové vozy Lincoln Continental z počátku šedesátých let.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Ciel budí dojem soudobé reminiscence legendárních, opulentních staveb na základě dávných šestnáctiválců Cadillac V16 a vznikla v koncernovém stylistickém studiu Hollywood Design Center. Stojí na rozvoru náprav dlouhém plných 3 155 mm, za ztvárněním vnějších linií stojí Niki Smart, zatímco o interiér se postaral Gael Buzyn. Druhý z designérů se rozhodl pojmout prostor pro posádku skutečně luxusně, takže se připravte na prvotřídní, ručně (ostatně jak jinak u prototypu…) zpracované kožené čalounění, díly z leštěného hliníku a obklady vyrobené z italského olivovníku, jež dohromady působí barevně sladěným, teplým dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod dlouhou kapotou a za výraznou maskou chladiče s tenkými, svisle orientovanými hlavními svítilnami se ale žádný šestnáctiválec neskrývá, přesto svými parametry použitý motor nezklame. Plně provozuschopný prototyp disponuje zážehovým, přímovstřikovým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,6 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který v kombinaci s elektromotorem napájeným li-ionovými akumulátory dává kombinovaný výkon 425 koní (313 kW) a točivým momentem 583 Nm.

Tip: Slibovaná videa najdete na tomto, resp. na tomto místě

Zůstává otázkou, zda se Ciel někdy dostane do sériové výroby, nicméně stylistický šéf Cadillacu Clay Dean prozradil, že stojí na nové podlahové plošině, s níž se rozhodně počítá. My ale v tuto chvíli sázíme spíše na velký sedan.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků