Cadillac chce převálcovat německou konkurenci velice silnými motory

Značka Cadillac chce vytvořit obrannou linii proti německým soupeřům novou generací velmi silných a zároveň hospodárných pohonných jednotek. První má být dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l, který nabídne výkon přes 400 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac slibuje i vyšší kultivovanost, spolehlivost a nižší spotřebu paliva. K té má přispět například vypínání dvou válců nebo systém stop-start

Nová pohonná jednotka je mírně podčtvercová, s vrtáním 86 mm a zdvihem 85,8 mm. Cadillac si na motoru patentoval několik technických řešení, například systém ochlazování stlačeného vzduchu, který má zlepšit efektivitu a zrychlit odezvu na přidání plynu. Novinkou jsou i speciální dmychadla s titanovými turbínami.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Cadillac

Cadillac představuje nové CTS-V. Je nejvýkonnějším modelem v historii značky

Výkon přeplňovaného šestiválce dosahuje na 298 kW (405 k) v 6500 ot./min. a točivý moment na 543 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot./min. Z nového motoru vychází i atmosférická jednotka 3,6 l s delším zdvihem. Ta má výkon 250 kW (340 k) a točivý moment 385 Nm.

Celohlíníkový motor má také jako první šestiválec systém vypínání válců. Při částečném zatížení se nová jednotka promění ve čtyřválec a podle Cadillacu má jenom to snížit spotřebu o 6 %. Zesílené ojnice, klika a písty se speciální povrchovou úpravou mají zase pomoci nejen k vyšší životnosti, ale také snížení hluku a vibrací motoru.

Testy | Cadillac

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Cadillac tvrdí, že nové pohonné jednotky jsou o 5 dB tižší proti motoru 3.0 TFSI v Audi (v případě motoru twin-turbo) a o 4 dB tišší než šestiválec 3,7 l v Infiniti (ve srovnání s novým motorem 3,6 l). Nové motory jsou standardně spojeny s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 8L45.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků