Cadillac ATS: první jízdní dojmy

Automobilka Cadillac nepatří mezi značku, jejíž modely bychom vídávali každý den na každém rohu. O to je novinka v podobě sedanu ATS zajímavější. Má šanci uspět na náročném evropském trhu?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie

Na úvod trocha stručné teorie. Automobilka Cadillac u nás prodává modely CTS (sedan, kombi, kupé), crossover SRX a obří SUV Escalade v provedení hybrid. ATS je tak čtvrtá položka v nabídce a samotná značka ji označuje jako velmi důležitou, protože díky ní vstupuje mezi velice tvrdou konkurenci prémiové střední třídy. Bát by se tak měli takoví konkurenti, jakými je třeba BMW řady 3.

Je celkem logické, že ATS má boj s těmito soupeři dopředu prohraný, už kvůli tomu, že jej výrobce prozatím nabízí pouze s motorem 2.0 Turbo. Koncem příštího roku by se ale měl objevit také diesel. Odhady na prodeje v České republice jsou řekněme střízlivé. Příští rok by u Cadillacu chtěli prodat dvacet exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedním z hlavních trumfů je neokoukaný design. Asi vás nepřekvapí, když napíšu, že tohle auto skutečně dokáže vzbudit pozornost. 

Model ATS ovšem nedorazil do Evropy jen tak s prázdnou. Když pomineme jediný motor v nabídce, máme tu fakt, že bylo auto testováno na Nürburgringu, že verze s manuální převodovkou používají standardně samosvorný diferenciál, za zmínku také stojí tlumiče typu Magnetic Ride, brzdy z dílny Brembo a nakonec velmi solidní dynamika, kdy nejlehčí verze zvládnou stovku těsně pod hranicí šesti vteřin.

Byznys | Ceny | Cadillac

Cadillac ATS vstoupil na český trh. Začíná s cenou od 937 658 Kč

Na první pohled

Jestli něčím automobilka Cadillac určitě zaujme, pak to je design. ATS navazuje na své předchůdce a nutno podotknout, že v praxi jej na silnici určitě nikdo nepřehlédne a stoprocentně si jej s ničím jiným nesplete. Očekávejte spíše dotazy typu „Co to je za auto?“. Na délku měří americká novinka 4644 mm, široká je 1805 mm a vysoká 1427 mm. Rozvor náprav má docela slibných 2775 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér snese celkem bez problému srovnání s evropskou konkurencí. Sedadla jsou velice příjemná.

Na první pohled ATS zaujme také interiérem. Definitivně zapomeňme na doby, kdy americká auta nabízela na evropské poměry velice podprůměrné zpracování kabiny. ATS přijíždí se solidně působícími materiály, pohodlnými předními sedačkami a také několika zajímavými „vychytávkami“.

Řeč je především o přístrojovém štítu s rozměrným displejem palubního počítače a o multimediálním systému. Lidé z Cadillacu údajně během vývoje těchto novinek vyrazili mezi lidi a vyptávali se, jak by si je představovali. Výsledkem byl požadavek na možnost co největšího počtu zobrazených informací v zorném poli. Také z tohoto důvod dostal Cadillac ATS head-up displej (zobrazuje rychlost, otáčky motoru, údaje o přehrávané hudbě…) a především kvůli tomu dostal zajímavě řešený palubní počítač. Řidič si může vybrat, které přesně informace chce mít zobrazené. K dispozici je pravý a levý kraj. Pro vtipálky se tím nabízí možnost zobrazit si současně na dvou místech rychlost. Výsledek je každopádně přehledný a praktický.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na displeji palubního počítače si můžete zobrazit, co potřebujete, nebo tam také nemusíte mít nic.

Multimediální systém, respektive jeho obrazovka, si vzal inspiraci od iPadu. Tlačítka zde nehledejte, všechno je dotykové a to včetně středového panelu. Zajímavá je také nabídka, která vyskočí na středový displej, jakmile k němu přiblížíte ruku. Velmi efektní, nicméně ne tolik efektivní. Především dotykový středový panel vyžaduje více pozornosti, a když nic jiného, velmi rychle je jeho hladký povrch lidově řečeno „opatlaný“. Třešničkou na dortu je přihrádka ukrytá po vzoru Chevroletů za středovým panelem. Zde se ale vyklápí elektricky, jde přeci o prémiovou značku. 

Testy | SUV | Americká auta | Cadillac

Test „ameriky“: Cadillac SRX 3.0 V6 – útok na Evropu


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na první pohled
  2. Do druhé řady neochotně, Velmi svižný, Atraktivní alternativa
  3. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků