C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

C-1 je elektrický motocykl, který nabízí komfort osobního automobilu: má klimatizaci i airbagy. Že by splněný sen motoristů z velkoměst?

Možná je to jen velký humbuk, možná převratná novinka. Lit Motors, společnost ze San Franciska, představila bizarní kombinaci auta a motorky, stroj C-1. Na silnicích by se měl poprvé oficiálně představit koncem letošního roku.

Plně kapotovaný dvoumístný motocykl využívá gyroskopický efekt. Výsledkem je to, že stroj dokáže zůstat ve vzpřímené poloze i tehdy, když není v pohybu. 

Futuristicky vyhlížející motorka nabízí svým pasažerům nejen sucho a teplo, ale také bezpečnost – neupadne ani při havárii. 

Ovšem podle vyjádření výrobců nebude zrovna laciná. V prvních měsících bude prodávána v přepočtu za 375 000 korun, až se výroba rozjede naplno, cena klesne na 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázek
Řešení pro ucpaná města?

Mluvčí společností Lit Motors řekl, že již v minulosti se mnozí pokoušeli vytvořit něco podobného, ale nikdo neuspěl. „Žádné jiné vozidlo na silnici nepoužívalo gyroskop takovým způsobem. Byly tady nějaké pokusy, ale nic podobného zatím nebylo stvořeno. Představte si  dětskou káču, jak dlouho se točí, zůstává ve vzpřímené poloze, bez pomoci zvenčí. Podobné je to i u C-1. Dokud se gyroskopy točí, stroj zůstává ve vzpřímené poloze.“

Tohle vozidlo spojuje to nejlepší z obou světů: bezpečnost aut s radostí z jízdy na motorce. Má pohodlná sedadla, volant, přístrojovou desku, klimatizaci, sound systém, bezpečnostní pásy a airbagy.

Je absolutně první svého druhu. C-1 je reprezentant zcela nové kategorie, není to ani auto ani motorka. Ten stroj je hbitý, mrštný, svižný, malý - to jsou vlastnosti motocykly. Přitom je bezpečný.

„Zamýšlíme představit C-1 po světě, odstartujeme v Kalifornii a v severní Americe, pak se vydáme do Evropy, východní Asie, jižní Ameriky a dále. Jsme si jisti, že tohle revoluční řešení zaujme a stane se rychle velmi populární. Očekáváme opravdu silnou odezvu, protože jsme vytvořili novou kategorii vozidel,“ řekl mluvčí Lit Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jezdec nemusí mít helmu, kombinézu, stačí běžný oděv, dokonce do něj může usednout i v obleku.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků