C-1 není ani auto ani motorka. Je to něco lepšího

C-1 je elektrický motocykl, který nabízí komfort osobního automobilu: má klimatizaci i airbagy. Že by splněný sen motoristů z velkoměst?

Možná je to jen velký humbuk, možná převratná novinka. Lit Motors, společnost ze San Franciska, představila bizarní kombinaci auta a motorky, stroj C-1. Na silnicích by se měl poprvé oficiálně představit koncem letošního roku.

Plně kapotovaný dvoumístný motocykl využívá gyroskopický efekt. Výsledkem je to, že stroj dokáže zůstat ve vzpřímené poloze i tehdy, když není v pohybu. 

Futuristicky vyhlížející motorka nabízí svým pasažerům nejen sucho a teplo, ale také bezpečnost – neupadne ani při havárii. 

Ovšem podle vyjádření výrobců nebude zrovna laciná. V prvních měsících bude prodávána v přepočtu za 375 000 korun, až se výroba rozjede naplno, cena klesne na 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázek
Řešení pro ucpaná města?

Mluvčí společností Lit Motors řekl, že již v minulosti se mnozí pokoušeli vytvořit něco podobného, ale nikdo neuspěl. „Žádné jiné vozidlo na silnici nepoužívalo gyroskop takovým způsobem. Byly tady nějaké pokusy, ale nic podobného zatím nebylo stvořeno. Představte si  dětskou káču, jak dlouho se točí, zůstává ve vzpřímené poloze, bez pomoci zvenčí. Podobné je to i u C-1. Dokud se gyroskopy točí, stroj zůstává ve vzpřímené poloze.“

Tohle vozidlo spojuje to nejlepší z obou světů: bezpečnost aut s radostí z jízdy na motorce. Má pohodlná sedadla, volant, přístrojovou desku, klimatizaci, sound systém, bezpečnostní pásy a airbagy.

Je absolutně první svého druhu. C-1 je reprezentant zcela nové kategorie, není to ani auto ani motorka. Ten stroj je hbitý, mrštný, svižný, malý - to jsou vlastnosti motocykly. Přitom je bezpečný.

„Zamýšlíme představit C-1 po světě, odstartujeme v Kalifornii a v severní Americe, pak se vydáme do Evropy, východní Asie, jižní Ameriky a dále. Jsme si jisti, že tohle revoluční řešení zaujme a stane se rychle velmi populární. Očekáváme opravdu silnou odezvu, protože jsme vytvořili novou kategorii vozidel,“ řekl mluvčí Lit Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jezdec nemusí mít helmu, kombinézu, stačí běžný oděv, dokonce do něj může usednout i v obleku.

 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků