Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Peter Hochholdinger strávil u Audi 22 let, letos se však připojil do výrobního procesu kalifornské Tesly a může tak přístup a stádium pokroku obou značek v oblasti elektromobility směle porovnávat.

Jistě, novému zaměstnavateli se leckdo podobnými slovy rád zalíbí, ale z pozice výrobního ředitele Modelu S, Modelu X a především připravovaného Modelu 3 je zajímavé, jak velké rozdíly zde oproti evropskému koncernu vidí a co chce změnit v Tesle.

Zajímavosti | Technika | Elektromobily | Tesla

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Auta, která vyrábíme, jsou přibližně o sedm let před konkurencí. Je úžasné být součástí takové společnosti,“ řekl Hochholdinger a dodal: „Jsme jediní, kteří se soustředí čistě na elektromobily. To je ten rozdíl. Ostatní jsou stále klasickými výrobci aut se spalovacími motory a elektromobilitu neberou tak vážně.“ Právě pohon na elektřinu je pro něj jednoznačnou budoucností.

Technika | Elektromobily | Tesla

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Do firmy ale hodlá přinést i něco od Audi. Především chce vylepšit logistiku: „Pokud přesně vím, kde se se nachází náklaďák, když přijíždí do továrny, potom vím naprosto přesně, na kterém překladišti bude za 30 nebo 40 minut,“ vysvětluje svou strategii a dodává: „Je ale potřebný dok volný? Jsou u něj lidé, kteří mohou díly převzít? Když letadlo přiletí na letiště, například do San Francisca, také všichni vědí, odkud kam letí a v kolik přesně. A továrna je jako letiště: náklaďáky přijíždí a odjíždějí, a vy o všem musíte mít dokonalý přehled. Musíte přesně vědět, na jaké překladiště kdo patří.“ Opravdu německy puntičkářský přístup může státem hojně podporované Tesle pomoci. Model 3 totiž bude pro tuto automobilkou klíčový a očekává se, že továrna pojede na plné obrátky.

Zajímavosti | Elektromobily | Tesla | Elon Musk

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Vypadá to, že se automobilová bitva pomalu přesouvá na nové bojiště - na pole elektromobility. Zástupci Volkswagen Group se totiž nedávno nechali slyšet, že chtějí být mezi elektromobily nejsilnější značkou na světě. Svou změnou strategie reagují na kauzu Dieselgate, kvůli které se spalovací motory chystá pomalu opouštět a vylepšit si u ekologicky smýšlejících zákazníků svou pověst. Tento plán má již svou podobu - koncept I.D. předznamenává elektromobil, který se bude po boku klasického Golfu vyrábět od roku 2020 a založí tak novou větev modelů Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků