Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Peter Hochholdinger strávil u Audi 22 let, letos se však připojil do výrobního procesu kalifornské Tesly a může tak přístup a stádium pokroku obou značek v oblasti elektromobility směle porovnávat.

Jistě, novému zaměstnavateli se leckdo podobnými slovy rád zalíbí, ale z pozice výrobního ředitele Modelu S, Modelu X a především připravovaného Modelu 3 je zajímavé, jak velké rozdíly zde oproti evropskému koncernu vidí a co chce změnit v Tesle.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Tesla

Bratři z Rakouska: Umíme lepší elektromotory než Tesla!

„Auta, která vyrábíme, jsou přibližně o sedm let před konkurencí. Je úžasné být součástí takové společnosti,“ řekl Hochholdinger a dodal: „Jsme jediní, kteří se soustředí čistě na elektromobily. To je ten rozdíl. Ostatní jsou stále klasickými výrobci aut se spalovacími motory a elektromobilitu neberou tak vážně.“ Právě pohon na elektřinu je pro něj jednoznačnou budoucností.

Elektromobily | Technika | Tesla

Autopilot Tesly je dopravním rizikem, říkají němečtí experti

Do firmy ale hodlá přinést i něco od Audi. Především chce vylepšit logistiku: „Pokud přesně vím, kde se se nachází náklaďák, když přijíždí do továrny, potom vím naprosto přesně, na kterém překladišti bude za 30 nebo 40 minut,“ vysvětluje svou strategii a dodává: „Je ale potřebný dok volný? Jsou u něj lidé, kteří mohou díly převzít? Když letadlo přiletí na letiště, například do San Francisca, také všichni vědí, odkud kam letí a v kolik přesně. A továrna je jako letiště: náklaďáky přijíždí a odjíždějí, a vy o všem musíte mít dokonalý přehled. Musíte přesně vědět, na jaké překladiště kdo patří.“ Opravdu německy puntičkářský přístup může státem hojně podporované Tesle pomoci. Model 3 totiž bude pro tuto automobilkou klíčový a očekává se, že továrna pojede na plné obrátky.

Zajímavosti | Elektromobily | Tesla | Elon Musk

Tesla vylepšila asistenční systém Autopilot. Už žádní mrtví?

Vypadá to, že se automobilová bitva pomalu přesouvá na nové bojiště - na pole elektromobility. Zástupci Volkswagen Group se totiž nedávno nechali slyšet, že chtějí být mezi elektromobily nejsilnější značkou na světě. Svou změnou strategie reagují na kauzu Dieselgate, kvůli které se spalovací motory chystá pomalu opouštět a vylepšit si u ekologicky smýšlejících zákazníků svou pověst. Tento plán má již svou podobu - koncept I.D. předznamenává elektromobil, který se bude po boku klasického Golfu vyrábět od roku 2020 a založí tak novou větev modelů Volkswagenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků