Aféra Dieselgate vyvolala v celém koncernu Volkswagen velké personální změny. Martin Winterkorn odstoupil, v čelé koncernu ho nahradil Matthias Müller. Změn doznalo i vedení automobilky Škoda, když byl její dosavadní šéf Winfried Vahland jmenován ředitelem VW v USA.
Volkswagen kvůli tomu zřidil novou regionální pobočku NAR, která bude mít na starosti celý severoamerický region včetně Kanady a Mexika. Jenže Vahland, který měl do funkce nastoupit 1. listopadu, se nakonec rozhodl z celého koncernu odejít úplně.
Automotive News se odkazují na agenturu Reuters, podle které jsou za odchodem Vahlanda především neshody uvnitř Volkswagenu ohledně budoucí strategie na severoamerickém trhu.
Winfried Vahland začínal u General Motors, pak nastoupil v roce 1990 k Audi. Ve Volkswagenu se prosadil jakožto člověk zodpovědný za znovunastartování a rozmach koncernu na důležitém čínském trhu, kde Volkswagen na přelomu tisíciletí strádal.