BYD Qin: první stovka kusů rozprodána za dvě sekundy

Čínská automobilka BYD, která má své plány také s evropským trhem, oficiálně začala na domácím trhu prodávat svou novinku označenou jako Qin. Jde o hybridní sedan kombinující benzinovou přeplňovanou jedna-pětku osazenou systémem přímého vstřiku paliva s dvojicí elektromotorů, přičemž každý má výkon 150 koní. Celkově výrobce udává parametry 303 koní a 440 Nm.

Hybridy

BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Stovka je otázkou 5,9 s, maximální rychlost je omezena na 185 km/h. Jde o plug-in hybrid, takže je možné využít dobíjení ze zásuvky. Qin používá 16 kWh akumulátory. V plně elektrickém režimu vystačí jejich kapacita na ujetí 70 kilometrů. Kromě plně elektrického režimu má řidič k dispozici také režimy EV+Sport, HEV+ECO a HEV+Sport. Spotřeba by neměla přesáhnout dva litry na sto kilometrů.

Zajímavosti | Premiéry | Byznys | Hybridy | Ostatní značky

BYD Qin: nový hybrid pod vlastní taktovkou

Cena na čínském trhu se pohybuje v rozmezí od 650 000 Kč do 718 000 Kč. Pro začátek dala společnost BYD k dispozici sto automobilů. Zájem byl údajně tak velký, že dvě sekundy po spuštění prodeje byly všechny kusy rezervovány.

Mimochodem BYD Qin se už dříve představil také ve videu, které má demonstrovat jeho schopnosti. Ve sprintu porazil soupeře typu Nissan 350Z, Mitsubishi Lancer Evo nebo Ford Focus ST.

Stejný automobil by se měl příští rok ukázat také v Evropě, dočká se ale jiného jména.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků