BYD Qin: první stovka kusů rozprodána za dvě sekundy

Čínská automobilka BYD, která má své plány také s evropským trhem, oficiálně začala na domácím trhu prodávat svou novinku označenou jako Qin. Jde o hybridní sedan kombinující benzinovou přeplňovanou jedna-pětku osazenou systémem přímého vstřiku paliva s dvojicí elektromotorů, přičemž každý má výkon 150 koní. Celkově výrobce udává parametry 303 koní a 440 Nm.

Hybridy

BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Stovka je otázkou 5,9 s, maximální rychlost je omezena na 185 km/h. Jde o plug-in hybrid, takže je možné využít dobíjení ze zásuvky. Qin používá 16 kWh akumulátory. V plně elektrickém režimu vystačí jejich kapacita na ujetí 70 kilometrů. Kromě plně elektrického režimu má řidič k dispozici také režimy EV+Sport, HEV+ECO a HEV+Sport. Spotřeba by neměla přesáhnout dva litry na sto kilometrů.

Zajímavosti | Byznys | Premiéry | Hybridy | Ostatní značky

BYD Qin: nový hybrid pod vlastní taktovkou

Cena na čínském trhu se pohybuje v rozmezí od 650 000 Kč do 718 000 Kč. Pro začátek dala společnost BYD k dispozici sto automobilů. Zájem byl údajně tak velký, že dvě sekundy po spuštění prodeje byly všechny kusy rezervovány.

Mimochodem BYD Qin se už dříve představil také ve videu, které má demonstrovat jeho schopnosti. Ve sprintu porazil soupeře typu Nissan 350Z, Mitsubishi Lancer Evo nebo Ford Focus ST.

Stejný automobil by se měl příští rok ukázat také v Evropě, dočká se ale jiného jména.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků