BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Čínský hybrid BYD F3DM zřejmě nebude takovým trhákem, jak se čekalo. A ne jen proto, že jeho název si nikdo nezapamatuje...

Model F3DM byl představen již na sklonku loňského roku a do dnešních dnů se jej v Číně prodalo údajně jen osm desítek. To je opravdu špatná zpráva a naznačuje postoj zákazníků k ekologickým vozidlům, protože BYD disponuje v Číně slušnou pověstí a rozsáhlou infrastrukturou. A tato zpráva by mohla vzbudit obavy i evropských či amerických automobilek, které si toho od podobných automobilů hodně slibují. Proto jsme zvědaví, jakého obchodního úspěchu dosáhnou podobně koncipované vozy Chevrolet Volt či Opel Ampera (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), jejichž oficiální nástup do prodejů je otázkou pouhých týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz BYD F3DM, kde DM znamená Dual Mode, je postaven jako elektromobil s prodlouženým dojezdem. Nespoléhá se jen na energii z akumulátorů ale jeho spalovací motor pracuje výhradně jako generátor, a nemá tak přímou vazbu na poháněná kola. V Číně se F3DM prodává v přepočtu za dosti vysokých 21 915 dolarů, což je jistě jedním z důvodů rozpaků místních zákazníků. Ti se podle všeho rovněž obávají o trvanlivost baterií, výkonové parametry a spolehlivost. Model F3DM není dostupný soukromým zákazníkům, ale jen těm fleetovým, tedy hlavně státním podnikům a úřadům. Dvacet vozů zatím odebrala vláda provincie Shenzhen, podobnou porci by měla odebrat státní taxislužba, ale podle nepotvrzených údajů tato jednání ustrnula na mrtvém bodě. Jen pro porovnání: vozů výchozí řady F3 s konvenčním benzínovým motorem se prodalo jen za březen přes 20 000 exemplářů.

Wang Chuanfu, ředitel továrny BYD, ale slibuje, že po náběhu plné výroby sníží prodejní cenu v přepočtu až k 16 000 dolarů, což by mohlo model na trhu konečně zatraktivnit. Za nedůvěrou kupujících však stojí také dosti nízký počet „tankovacích stanic“, jichž je v čínských městech žalostně málo, a bude třeba počkat na dokončení plánu výstavby dalších. Do hry však vstupuje též skutečnost, že údaje výrobce o výdrži baterií a jízdních výkonech nebylo dosud možno nezávisle ověřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BYD F3DM
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků