BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Čínský hybrid BYD F3DM zřejmě nebude takovým trhákem, jak se čekalo. A ne jen proto, že jeho název si nikdo nezapamatuje...

Model F3DM byl představen již na sklonku loňského roku a do dnešních dnů se jej v Číně prodalo údajně jen osm desítek. To je opravdu špatná zpráva a naznačuje postoj zákazníků k ekologickým vozidlům, protože BYD disponuje v Číně slušnou pověstí a rozsáhlou infrastrukturou. A tato zpráva by mohla vzbudit obavy i evropských či amerických automobilek, které si toho od podobných automobilů hodně slibují. Proto jsme zvědaví, jakého obchodního úspěchu dosáhnou podobně koncipované vozy Chevrolet Volt či Opel Ampera (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), jejichž oficiální nástup do prodejů je otázkou pouhých týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz BYD F3DM, kde DM znamená Dual Mode, je postaven jako elektromobil s prodlouženým dojezdem. Nespoléhá se jen na energii z akumulátorů ale jeho spalovací motor pracuje výhradně jako generátor, a nemá tak přímou vazbu na poháněná kola. V Číně se F3DM prodává v přepočtu za dosti vysokých 21 915 dolarů, což je jistě jedním z důvodů rozpaků místních zákazníků. Ti se podle všeho rovněž obávají o trvanlivost baterií, výkonové parametry a spolehlivost. Model F3DM není dostupný soukromým zákazníkům, ale jen těm fleetovým, tedy hlavně státním podnikům a úřadům. Dvacet vozů zatím odebrala vláda provincie Shenzhen, podobnou porci by měla odebrat státní taxislužba, ale podle nepotvrzených údajů tato jednání ustrnula na mrtvém bodě. Jen pro porovnání: vozů výchozí řady F3 s konvenčním benzínovým motorem se prodalo jen za březen přes 20 000 exemplářů.

Wang Chuanfu, ředitel továrny BYD, ale slibuje, že po náběhu plné výroby sníží prodejní cenu v přepočtu až k 16 000 dolarů, což by mohlo model na trhu konečně zatraktivnit. Za nedůvěrou kupujících však stojí také dosti nízký počet „tankovacích stanic“, jichž je v čínských městech žalostně málo, a bude třeba počkat na dokončení plánu výstavby dalších. Do hry však vstupuje též skutečnost, že údaje výrobce o výdrži baterií a jízdních výkonech nebylo dosud možno nezávisle ověřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BYD F3DM
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků