BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Čínský hybrid BYD F3DM zřejmě nebude takovým trhákem, jak se čekalo. A ne jen proto, že jeho název si nikdo nezapamatuje...

Model F3DM byl představen již na sklonku loňského roku a do dnešních dnů se jej v Číně prodalo údajně jen osm desítek. To je opravdu špatná zpráva a naznačuje postoj zákazníků k ekologickým vozidlům, protože BYD disponuje v Číně slušnou pověstí a rozsáhlou infrastrukturou. A tato zpráva by mohla vzbudit obavy i evropských či amerických automobilek, které si toho od podobných automobilů hodně slibují. Proto jsme zvědaví, jakého obchodního úspěchu dosáhnou podobně koncipované vozy Chevrolet Volt či Opel Ampera (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), jejichž oficiální nástup do prodejů je otázkou pouhých týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz BYD F3DM, kde DM znamená Dual Mode, je postaven jako elektromobil s prodlouženým dojezdem. Nespoléhá se jen na energii z akumulátorů ale jeho spalovací motor pracuje výhradně jako generátor, a nemá tak přímou vazbu na poháněná kola. V Číně se F3DM prodává v přepočtu za dosti vysokých 21 915 dolarů, což je jistě jedním z důvodů rozpaků místních zákazníků. Ti se podle všeho rovněž obávají o trvanlivost baterií, výkonové parametry a spolehlivost. Model F3DM není dostupný soukromým zákazníkům, ale jen těm fleetovým, tedy hlavně státním podnikům a úřadům. Dvacet vozů zatím odebrala vláda provincie Shenzhen, podobnou porci by měla odebrat státní taxislužba, ale podle nepotvrzených údajů tato jednání ustrnula na mrtvém bodě. Jen pro porovnání: vozů výchozí řady F3 s konvenčním benzínovým motorem se prodalo jen za březen přes 20 000 exemplářů.

Wang Chuanfu, ředitel továrny BYD, ale slibuje, že po náběhu plné výroby sníží prodejní cenu v přepočtu až k 16 000 dolarů, což by mohlo model na trhu konečně zatraktivnit. Za nedůvěrou kupujících však stojí také dosti nízký počet „tankovacích stanic“, jichž je v čínských městech žalostně málo, a bude třeba počkat na dokončení plánu výstavby dalších. Do hry však vstupuje též skutečnost, že údaje výrobce o výdrži baterií a jízdních výkonech nebylo dosud možno nezávisle ověřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BYD F3DM
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků