Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Americký Buick na americký trh uvádí nový kompaktní sedan Verano zaměřený v duchu značky na komfort. Co nabídne?

Verano se do provozu dostane jako vůz modelového roku 2012, ale již nyní má svoji přezdívku „malý Regal“. Novinka stojí na technické základu i u nás velmi dobře známého sedanu Chevrolet Cruze (testovali jsme jej pro vás například ve verzi Cruze 1,6i LS), na první pohled se to tak nemusí jevit, ale třeba již letmý pohled na palubní desku nenechá v otázce podoby obou modelů nikoho na pochybách.

Buick Verano stojí na stejné podlahové plošině Delta II, za pozornost stojí, že se svými vnějšími rozměry až pozoruhodně blíží „papírově“ většímu modelu Regal využívajícího ale podvozku Epsilon II. Oproti typu Cruze nabízí zcela nový vzhled a nové, kvalitnější materiály v interiéru. Zkrátka ideální volba pro ty, kteří chtějí začít se značkou Buick, ale nemají dostatek peněz. Novinka oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Již při prvním pohledu na tento vůz je jasné, že zapadne do společnosti nejnovějších strojů Buick současnosti včetně podstatně většího sedanu LaCrosse. Profil se stoupající linií boků zase odkazuje na Regal, nicméně zřejmě nejzajímavějším stylistickým prvkem modelu Verano je zadní stěna s nízkými, jakoby přimračenými svítilnami. Otázkou zůstává, zda byla instalace „obočí“ v podobě širokých chromovaných lišt nad těmito svítilnami opravdu nutná. Podobné blyštivé výstřelky najdeme také okolo bočních oken, na dveřních klikách a výrazné masce chladiče, ale také po stranách kapoty. Standardem budou sedmnáctipalcové lité ráfky, připlatit lze za „osmnáctky“.

„Malý Regal“ bude dodáván výhradně s pohonem předních kol a stejně jako jeho větší bratr bude těžit z předností zážehového čtyřválce s objemem 2,4 l a přímým vstřikováním, který je naladěn na výkon 177 koní (130 kW) a točivý moment až 230 Nm. Ve městě má podle americké metodiky spotřebovat v průměru 10,7 l/100 km a na dálnici si pak vystačí s 7,6 l/100 km. Podle Bucku bude již ve chvíli zahájení prodejů k mání také čtyřválcový „dvoulitr“ s přeplňováním, nicméně k němu zatím žádné podrobnosti nemáme. Přesto jsou to zajímavé motory, které Buick Verano významně odliší od výchozího a podstatně levněji orientovaného Chevroletu Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme vše, co od Bucku čekáme, tedy pohodlná a velká sedadla, prvotřídní materiály a bohatou výbavu. Buick Verano se vyznačuje standardní instalací systému OnStar, startováním tlačítkem, dvouzónovou klimatizací nebo vyhříváním sedadel i volantu. „Malý Regal“ se do prodejů dostane koncem letošního roku, přepočtené ceny by se měly v závislosti na výbavě a motoru pohybovat v rozmezí od 400 do 490 tis. Kč. Více informací se dozvíme již v Detroitu, nicméně čekání si můžete zkrátit pohledem do připojené fotogalerie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Buick Verano 2012
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků