Buick LaCrosse: pokus zvrátit běh dějin

Nový LaCrosse měl být představen již vloni v LA. GM však premiéru přesunul na neurčito a to se proměnilo v tento týden.

Loni u GM zřejmě ještě netušili, jaké krizi budou muset za pár měsíců čelit, nicméně vůz byl hotov a oficiálně debutuje letos na autosalonu v Detroitu. Pozdrženo bylo též uvedení verze kupé CTS, ovšem jeho budoucnost zůstává v nové situaci krajně nejistou. I přes zdržení je nový Buick svěžím dílkem, hodným odkazu slavné historie této značky v pozici druhé nejdražší firmy v rámci GM. A to i přesto, že osmiválec bychom nyní pod jeho kapotou hledali marně. 

Buick LaCrosse přichází jako model 2010 a podle viceprezidenta GM pro design Eda Welburna zůstává „typickým Buickem“. Stále zde nacházíme některé prvky, typické pro Buicky vyráběné po druhé světové válce. Kromě svisle žebrované, robustní masky chladiče na kapotě nalezneme také typické sady ventilačních otvorů. U poválečných Buicků šlo přitom o prvky umístěné na předních blatnících, jež odlišovaly jednotlivé mnodelové řady. Modely Special a  Super měly otvory tři, velký Roadmaster pak čtyři.

Nový LaCrosse bude nabízen ve výbavových stupních CX, CXL a CXS a s dvojicí vidlicových šestiválců s přímým vstřikováním benzínu. Slabší dosahuje z objemu rovných tří litrů výkonu 255 koní a točivého momentu 286 Nm a je standardem u dvou levnějších verzí. Sportovně střižený CXS je pak osazen podobnou jednotkou, ale s objemem zvýšeným na 3,6 l a výkonem na 280 koní a točivým momentem na  354 Nm. Oba motory jsou kombinovány s šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70. Střední výbavový stupeň se vyznačuje koženým čalouněním, dvouzónovou klimatizací, blinkry složenými LED a osmnáctipalcovými litými koly, navíc lze přiobjednat pohon všech kol. CXS k tomu přidává adaptivní pérování a o palec větší ráfky. 

Zcela nový LaCrosse stanul na nové koncernové platformě s předním pohonem a označením Epsilon II, která slouží i v Opelu Insignia a je potenciálně připravena i pro další generaci Saabu 9-5. Design vozu byl inspirován studií Invicta, která měla za úkol naznačit další směřování značky. Buick do typu LaCrosse vkládá velké naděje, takže při jeho přípravě věnoval velkou pozornost všem detailům. Pečlivý byl zvláště výběr materiálů použitých v interiéru a jejich zpracování. Důraz na bezpečnost je charakterizován tuhou kabinou, kompletní artilerií airbagů a stabilizačními systémy podvozku, což vozu vyneslo hodnocení NHTSA v podobě vynikajících dvaceti hvězd. Výroba vozu bude spuštěna v půli letošního roku v kansasské továrně Fairfax.

O stejnojmenném voze, určeném ale výhradně pro čínský trh, jsme vás informovali na tomto místě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Buick LaCross 2010
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků