18
Fotogalerie

Buick chce zpátky mezi extra třídu s prestižním sedanem Avenir

K některým americkým automobilkám byla ekonomická krize v roce 2008 velmi krutá. Jednou z nich byl i Buick, luxusní odnož koncernu General Motors a jindy průkopník novátorských myšlenek. Vždyť to byl právě Buick, kdo přišel jako první s dotykovým ovládáním na displeji.

buick (1).jpgbuick (17).jpgbuick (13).jpg
Koncept Buick Avenir vypadá uvěřitelně a sériové výrobě vlastně brání už jenom posvěcení od nejvyššího vedení koncernu General Motors

Značka, která poslední dobou prodává hlavně vozy Opel s jinou maskou chladiče, se snaží oživit zašlou slávu konceptem luxusního sedanu Avenir, který se má stát konkurencí pro Mercedes třídy S a Audi A8. To by byl nástupce modelu Opel Omega, když by na to přišlo!

Ale teď vážně. Koncept vypadá poměrně uskutečnitelně, nejedná se o žádnou úsměvnou nerealizovatelnou futuristickou studii. Automobilka použila při návrhu odkaz na několik designových prvků z minulosti, například charakteristické zalomení u zadních blatníků.

Buick nesdělil příliš technických podrobností. Víme jen, že pod kapotou je „nová generace“ šestiválce s přímým vstřikováním a deaktivací válců. Síla pak putuje přes devítistupňový automat na „dvouspojkový“ systém pohonu všech kol. Nevíme, co si pod tím máme představit.

Značka Buick ukazuje také nové pojetí zpracování interiéru, větší důraz na kvalitu a především zjednodušení ergonomie a sdružení funkcí do jednoho centrálního displeje. Zajímavostí jsou zadní individuální sedadla se zábavním systémem integrovaným do opěrek předních sedadel.

buick (10).jpgbuick (12).jpgbuick (14).jpgbuick (15).jpgbuick (16).jpgbuick (18).jpgbuick (2).jpgbuick (3).jpgbuick (4).jpgbuick (5).jpgbuick (7).jpgbuick (8).jpgbuick (9).jpgbuick (6).jpgbuick (11).jpg

Doporučujeme

Články odjinud