Buick Business: budoucí vůz pro manažery?

Buick své fanoušky v Šanghaji nezklamal, prezentuje se zde další promyšlenou studií s jasně hovořícím názvem Business.

Stalo se již tradicí, že společnost Buick, druhá nejdražší značka koncernu General Motors, pravidelně v Šanghaji ohromuje publikum svými koncepčními studiemi. Před několika lety jsme se zde dočkali třeba krásného stroje Buick Riviera Concept, který vzešel ze spolupráce amerických a čínských inženýrů. Letošní studie Business však již vznikla zcel pod střechou vývojového střediska Pan Asian Technical Automotive Center (PATAC) koncernu General Motors, jež se soustředí na vývoj automobilů GM pro asijské trhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se Buick Business na první pohled příliš neliší od obyčejného MPV, ale ostře řezaná příď s masivní maskou chladiče se svislým žebrováním (typickým rysem pro Buicky zvláště ve čtyřicátých letech) naznačují známé pravidlo, že bychom neměli soudit obsah knihy podle její obálky. Uvnitř totiž najdeme luxusní zasedací místnost, za níž by se nemusela stydět ani prosperující právnická firma. Buick Business úředstavuje pojízdou, prostornou kancelář svým pojetím nikoli nepodobnou stroji, který si nechal u Sodomky ve Vysokém Mýtě ve třicátých letech postavit Tomáš Baťa.

Uvnitř nového Buicku nalezneme soustavu natáčecích křesel, konferenčních stolků a řady dalších prvků, jimž Buick Business svému jménu ostudu nedělá. Interiér pro šest cestujících je přístupný elektricky ovládanými posuvnými dveřmi vzadu a prosvětluje jej skleněná střecha. Náležitou úroveň vozu dodávají spíše elegantní dvacetipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a je doplněn blíže neurčeným elektromotorem, jenž se u dnešních koncepčních studií velkých automobilek stává v podstatě normou. Buick jeho aplikací pochopitelně dává najevo svůj záměr snižovat zatížení žvotního prostředí. Pohonná soustava je doplněna systémem start-strop a rekuperací při brzdění.

Přesto je uvedení modelu Business na americké či evropské trhy více než nepravděpodobné, ale v Číně by se uplatnit mohl. Čína je totiž pro GM, a především pak pro značku Buick, klíčovým trhem a tamní požadavky na automobily jsou poněkud jiné než u nás. Studie Business by se mohla stát začátkem na cestě Buicku k prezentaci řady nových vozů zaměřených přímo na asijské trhy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Buick Business
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků