Buick Business: budoucí vůz pro manažery?

Buick své fanoušky v Šanghaji nezklamal, prezentuje se zde další promyšlenou studií s jasně hovořícím názvem Business.

Stalo se již tradicí, že společnost Buick, druhá nejdražší značka koncernu General Motors, pravidelně v Šanghaji ohromuje publikum svými koncepčními studiemi. Před několika lety jsme se zde dočkali třeba krásného stroje Buick Riviera Concept, který vzešel ze spolupráce amerických a čínských inženýrů. Letošní studie Business však již vznikla zcel pod střechou vývojového střediska Pan Asian Technical Automotive Center (PATAC) koncernu General Motors, jež se soustředí na vývoj automobilů GM pro asijské trhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se Buick Business na první pohled příliš neliší od obyčejného MPV, ale ostře řezaná příď s masivní maskou chladiče se svislým žebrováním (typickým rysem pro Buicky zvláště ve čtyřicátých letech) naznačují známé pravidlo, že bychom neměli soudit obsah knihy podle její obálky. Uvnitř totiž najdeme luxusní zasedací místnost, za níž by se nemusela stydět ani prosperující právnická firma. Buick Business úředstavuje pojízdou, prostornou kancelář svým pojetím nikoli nepodobnou stroji, který si nechal u Sodomky ve Vysokém Mýtě ve třicátých letech postavit Tomáš Baťa.

Uvnitř nového Buicku nalezneme soustavu natáčecích křesel, konferenčních stolků a řady dalších prvků, jimž Buick Business svému jménu ostudu nedělá. Interiér pro šest cestujících je přístupný elektricky ovládanými posuvnými dveřmi vzadu a prosvětluje jej skleněná střecha. Náležitou úroveň vozu dodávají spíše elegantní dvacetipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a je doplněn blíže neurčeným elektromotorem, jenž se u dnešních koncepčních studií velkých automobilek stává v podstatě normou. Buick jeho aplikací pochopitelně dává najevo svůj záměr snižovat zatížení žvotního prostředí. Pohonná soustava je doplněna systémem start-strop a rekuperací při brzdění.

Přesto je uvedení modelu Business na americké či evropské trhy více než nepravděpodobné, ale v Číně by se uplatnit mohl. Čína je totiž pro GM, a především pak pro značku Buick, klíčovým trhem a tamní požadavky na automobily jsou poněkud jiné než u nás. Studie Business by se mohla stát začátkem na cestě Buicku k prezentaci řady nových vozů zaměřených přímo na asijské trhy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Buick Business
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků