Bugatti Veyron v úpravě Mansory: 1 109 koní

Ani to nejlepší nemusí být pro každého dost dobré. A proto je tu Mansory Vincero, slavnému Veyronu přidává nejen 100 koní k dobru.

Ačkoli je každý z vyrobených supervozů Bugatti Veyron originálem upraveným na míru konkrétnímu zákazníkovi, neunikly vozy tohoto typu pozornosti ladičů. Společnost Mansory jeden z těchto automobilů upravila a ponejprv veřejnosti své dílo s podtitulem Linea Vincero představila v březnu v Ženevě. Dnes pro vás máme obsáhlou fotogalerii, jež odhaluje detaily vozu přímo v jeho mateřské továrně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější součástí provedených změn je ta, jež se dotkla motoru, na který se většina úpravců celkem pochopitelně bojí sáhnout. Pohonná jednotka prošla sérií úprav zvláště v oblasti sacího a výfukového traktu, díky nimž nabyla na výkonu o nějakých 108 koní. Dosahuje tak neuvěřitelné porce 1 109 koní (827 kW), pramenícího z ohromujícího točivého momentu až 1 310 Nm. Veyron v úpravě Mansory údajně zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 2 vteřiny.

V kontrastu s trendem matných laků, jež odkazují na kouzlo patiny minulosti, je Mansory Vincero okázale lesklé od přídě k zádi. Většina částí je lakována černě, ale na jeho povrchu září chromované doplňky zejména na masce chladiče, zatímco boky karosérie jsou zdobeny chromovanými díly s tmavým povrchem. Chybět nemohou světlomety se sadami LED ani kované lité ráfky, jež podtrhují exkluzivitu této konverze. Na první pohled může Vincero připomínat speciální tovární sérii Veyron Sang Noir, ale ve skutečnosti nevychází ani z jednoho z patnácti vyrobených vozů. Jistou podobnost vzbuzují obklady z kompozitních materiálů, jimiž se honosí především kapota a kryt motoru a zadní čelo s difuzorem v nárazníku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozu Mansory Vincero nese pro ladiče typickou černobílou kombinaci okořeněnou tkanými materiály. Mezi další pozoruhodné prvky patří adaptivní vnitřní osvětlení nebo nové páčky pod volantem. Pokud se vám Vincero líbí a máte zrovna přebytečných pár milionů eur, nezbyde vám nic jiného než si zaletět do prodejny Prestige Cars ve Spojených arabských emirátech. Pouze zde si totiž můžete sadu úprav objednat, ovšem připravte se na to, že samotná úprava sériového vozu bude stát bezmála milion eur...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků