Bugatti Veyron v páté edici „Legends“ nese jméno Black Bess

V Pekingu oslaví premiéru pátá z šesti sérií speciálních Veyronů z programu „Les Légendes de Bugatti“. Případná edice „Elizabeth Junek“ ale stále zcela ztracena není…
Seznam kapitol
  1. Bugatti Veyron Black Bess
  2. Fotogalerie

Po sériích Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti, Veyron Meo Costantini a Veyron Rembrandt v rámci programu „Les Légendes de Bugatti“ přichází edice Veyron Black Bess, jež bude představena na nadcházejícím autosalonu v Pekingu. Takže ani tentokrát se patrioti nedočkali zhmotnění spekulací o přípravách série Veyron Elizabeth Junek, jež se prvně objevily těsně před autosalonem v Ženevě, kde se nakonec objevil právě Veyron Rembrandt. První údajně oficiální fotografii Veyronu Elizabeth Junek jsme vám pak ukázali v březnu, takže je stále ještě možné, že se jej nakonec skutečně dočkáme…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: pátá série z šesti se jmenuje Black Bess

Pátá z připravovaných šesti sérií modelu Bugatti Veyron vzdává hold modelu Bugatti Type 18, jemuž se přezdívalo Black Bess a u značky Bugatti jej označují za jedno z prvních závodních aut určených pro běžný silniční provoz. To je poměrně odvážné tvrzení s ohledem ke skutečnosti, že tehdy závodní speciály, doplněné o blatníky a světla, jezdily po normálních silnicích zcela běžně. 

Sportovní auta | Byznys | Ostatní značky

Bugatti Veyron Rembrandt je vyprodané. Každý exemplář stál 60 milionů

Model Bugatti Type 18 byl poháněn řadovým, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 5,0 l a výkonem 100 koní (74 kW). Za volanty vozů této řady s nejvyšší rychlostí přes 160 km/h startoval i samotný Ettore Bugatti. Přezdívka Black Bess se objevila až později, přičemž šlo možná o vůbec jediný model značky Bugatti s konvenčním pohonem zadních kol řetězy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Black Bess opět vyniká špičkovým zpracováním detailů

Také Veyron Black Bess bude omezen na tři exempláře a na první pohled vyniká černým lakováním se zlatými doplňky. Interiér je čalouněn světle krémovou kůží, palubní deska, středová konzole a části obkladů dveří jsou pak potaženy hnědou kůží Havana. Na dveřích jsou výjevy s modelem Type 18 a letounem Morane Saulnier Type H, jenž patřil Rolandu Garrosovi, který byl jedním ze sedmi vlastníků původní Black Bess.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bugatti Veyron Black Bess
  2. Fotogalerie
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků