Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Značka Bugatti představuje speciální provedení svého legendárního supersportu Veyron upravené francouzským sochařem Bernarem Venetem.
Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Je tomu již více než sedm let, co se ve francouzském Molsheimu, tradičním sídle automobilky Bugatti, rozběhla malosériová výroba modelu Veyron, který se stal legendou a posbíral řadu cenných superlativů pro jeden z nejvýkonnějších supersportovních automobilů všech dob. Veyron stojí zhruba 1 mil. Eur a prakticky každý ze strojů, jejichž výrobní počty se pohybují v řádu několik set kusů, je originálem.

Bugatti Veyron Venet (7).jpgBugatti Veyron Venet (6).jpgBugatti Veyron Venet (15).jpg
Bugatti Veyron Grand Sport vzdává hold konstruktérům špičkové pohonné jednotky

Za příklad poslouží třeba loňská kreace Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc ze spolupráce s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), ale nyní přichází neméně jedinečný stroj. Tentokrát vychází ze špičkového modelu Bugatti Veyron Grand Sport s odnímatelnou částí střechy, který si vzal do parády francouzský sochař Bernar Venet.

Ostatní značky

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Venet se touto kreací rozhodl vzdát hold konstruktérům pohonné jednotky tohoto jedinečného automobilu, pod jehož design se mimochodem podepsal stylista Jozef Kabaň slovenského původu. Bernar Venet potáhl přední část karoserie vozu fólií s grafickým znázorněním prolínajících se matematických vzorců a výpočtů.

Bugatti Veyron Venet (10).jpgBugatti Veyron Venet (9).jpgBugatti Veyron Venet (16).jpg
Motivy vzorců a výpočtů najdeme také uvnitř vozu

Podobné motivy najdeme také v interiéru stroje. Tento speciální Veyron bude k vidění ve dnech 6. až 9. prosince na půdě galerie moderního umění Art Basel Miami, jež je americkou odbočkou basilejské galerie Art Basel. 
 

Bugatti Veyron Venet (18).jpgBugatti Veyron Venet (1).jpgBugatti Veyron Venet (5).jpgBugatti Veyron Venet (17).jpg
Autorem této kreace je francouzský sochař Bernar Venet

Bugatti Veyron Venet (11).jpgBugatti Veyron Venet (12).jpgBugatti Veyron Venet (13).jpgBugatti Veyron Venet (14).jpgBugatti Veyron Venet (2).jpgBugatti Veyron Venet (3).jpgBugatti Veyron Venet (4).jpgBugatti Veyron Venet (8).jpgBugatti Veyron Venet.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 67 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků