Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Značka Bugatti představuje speciální provedení svého legendárního supersportu Veyron upravené francouzským sochařem Bernarem Venetem.
Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Je tomu již více než sedm let, co se ve francouzském Molsheimu, tradičním sídle automobilky Bugatti, rozběhla malosériová výroba modelu Veyron, který se stal legendou a posbíral řadu cenných superlativů pro jeden z nejvýkonnějších supersportovních automobilů všech dob. Veyron stojí zhruba 1 mil. Eur a prakticky každý ze strojů, jejichž výrobní počty se pohybují v řádu několik set kusů, je originálem.

Bugatti Veyron Venet (7).jpgBugatti Veyron Venet (6).jpgBugatti Veyron Venet (15).jpg
Bugatti Veyron Grand Sport vzdává hold konstruktérům špičkové pohonné jednotky

Za příklad poslouží třeba loňská kreace Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc ze spolupráce s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), ale nyní přichází neméně jedinečný stroj. Tentokrát vychází ze špičkového modelu Bugatti Veyron Grand Sport s odnímatelnou částí střechy, který si vzal do parády francouzský sochař Bernar Venet.

Ostatní značky

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Venet se touto kreací rozhodl vzdát hold konstruktérům pohonné jednotky tohoto jedinečného automobilu, pod jehož design se mimochodem podepsal stylista Jozef Kabaň slovenského původu. Bernar Venet potáhl přední část karoserie vozu fólií s grafickým znázorněním prolínajících se matematických vzorců a výpočtů.

Bugatti Veyron Venet (10).jpgBugatti Veyron Venet (9).jpgBugatti Veyron Venet (16).jpg
Motivy vzorců a výpočtů najdeme také uvnitř vozu

Podobné motivy najdeme také v interiéru stroje. Tento speciální Veyron bude k vidění ve dnech 6. až 9. prosince na půdě galerie moderního umění Art Basel Miami, jež je americkou odbočkou basilejské galerie Art Basel. 
 

Bugatti Veyron Venet (18).jpgBugatti Veyron Venet (1).jpgBugatti Veyron Venet (5).jpgBugatti Veyron Venet (17).jpg
Autorem této kreace je francouzský sochař Bernar Venet

Bugatti Veyron Venet (11).jpgBugatti Veyron Venet (12).jpgBugatti Veyron Venet (13).jpgBugatti Veyron Venet (14).jpgBugatti Veyron Venet (2).jpgBugatti Veyron Venet (3).jpgBugatti Veyron Venet (4).jpgBugatti Veyron Venet (8).jpgBugatti Veyron Venet.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2007
Stav: 137 445 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 114 752 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Yaris 1.3
Rok výroby: 2007
Stav: 121 554 km
Cena: 55 000 Kč
Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

Jaguar Project 7

To vám takhle zazvoní telefon s dotazem, jestli nechcete příští týden vyzvednout na Nürburgringu roadster s výkonem 575 koní a odvézt ho do Anglie. Kudy? To je na vás...

26.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 4 příspěvky
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků