Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Značka Bugatti představuje speciální provedení svého legendárního supersportu Veyron upravené francouzským sochařem Bernarem Venetem.

Je tomu již více než sedm let, co se ve francouzském Molsheimu, tradičním sídle automobilky Bugatti, rozběhla malosériová výroba modelu Veyron, který se stal legendou a posbíral řadu cenných superlativů pro jeden z nejvýkonnějších supersportovních automobilů všech dob. Veyron stojí zhruba 1 mil. Eur a prakticky každý ze strojů, jejichž výrobní počty se pohybují v řádu několik set kusů, je originálem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport vzdává hold konstruktérům špičkové pohonné jednotky

Za příklad poslouží třeba loňská kreace Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc ze spolupráce s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), ale nyní přichází neméně jedinečný stroj. Tentokrát vychází ze špičkového modelu Bugatti Veyron Grand Sport s odnímatelnou částí střechy, který si vzal do parády francouzský sochař Bernar Venet.

Ostatní značky

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Venet se touto kreací rozhodl vzdát hold konstruktérům pohonné jednotky tohoto jedinečného automobilu, pod jehož design se mimochodem podepsal stylista Jozef Kabaň slovenského původu. Bernar Venet potáhl přední část karoserie vozu fólií s grafickým znázorněním prolínajících se matematických vzorců a výpočtů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motivy vzorců a výpočtů najdeme také uvnitř vozu

Podobné motivy najdeme také v interiéru stroje. Tento speciální Veyron bude k vidění ve dnech 6. až 9. prosince na půdě galerie moderního umění Art Basel Miami, jež je americkou odbočkou basilejské galerie Art Basel. 
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autorem této kreace je francouzský sochař Bernar Venet

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků