Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Značka Bugatti představuje speciální provedení svého legendárního supersportu Veyron upravené francouzským sochařem Bernarem Venetem.
Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Je tomu již více než sedm let, co se ve francouzském Molsheimu, tradičním sídle automobilky Bugatti, rozběhla malosériová výroba modelu Veyron, který se stal legendou a posbíral řadu cenných superlativů pro jeden z nejvýkonnějších supersportovních automobilů všech dob. Veyron stojí zhruba 1 mil. Eur a prakticky každý ze strojů, jejichž výrobní počty se pohybují v řádu několik set kusů, je originálem.

Bugatti Veyron Venet (7).jpgBugatti Veyron Venet (6).jpgBugatti Veyron Venet (15).jpg
Bugatti Veyron Grand Sport vzdává hold konstruktérům špičkové pohonné jednotky

Za příklad poslouží třeba loňská kreace Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc ze spolupráce s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), ale nyní přichází neméně jedinečný stroj. Tentokrát vychází ze špičkového modelu Bugatti Veyron Grand Sport s odnímatelnou částí střechy, který si vzal do parády francouzský sochař Bernar Venet.

Ostatní značky

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Venet se touto kreací rozhodl vzdát hold konstruktérům pohonné jednotky tohoto jedinečného automobilu, pod jehož design se mimochodem podepsal stylista Jozef Kabaň slovenského původu. Bernar Venet potáhl přední část karoserie vozu fólií s grafickým znázorněním prolínajících se matematických vzorců a výpočtů.

Bugatti Veyron Venet (10).jpgBugatti Veyron Venet (9).jpgBugatti Veyron Venet (16).jpg
Motivy vzorců a výpočtů najdeme také uvnitř vozu

Podobné motivy najdeme také v interiéru stroje. Tento speciální Veyron bude k vidění ve dnech 6. až 9. prosince na půdě galerie moderního umění Art Basel Miami, jež je americkou odbočkou basilejské galerie Art Basel. 
 

Bugatti Veyron Venet (18).jpgBugatti Veyron Venet (1).jpgBugatti Veyron Venet (5).jpgBugatti Veyron Venet (17).jpg
Autorem této kreace je francouzský sochař Bernar Venet

Bugatti Veyron Venet (11).jpgBugatti Veyron Venet (12).jpgBugatti Veyron Venet (13).jpgBugatti Veyron Venet (14).jpgBugatti Veyron Venet (2).jpgBugatti Veyron Venet (3).jpgBugatti Veyron Venet (4).jpgBugatti Veyron Venet (8).jpgBugatti Veyron Venet.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků
Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Renault Talisman Grandtour

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?

15.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 63 příspěvků
Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé

Pověst kvalitního auta... tak to nikdy Lagunu nepotkalo. Může za to ale především problémová druhá generace. Třetí generace Laguny už takový průšvihář není.

12.  7.  2016 | Dalibor Žák | 23 příspěvků