Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Značka Bugatti představuje speciální provedení svého legendárního supersportu Veyron upravené francouzským sochařem Bernarem Venetem.
Bugatti Veyron se vrací jako technicistně pojatý prototyp

Je tomu již více než sedm let, co se ve francouzském Molsheimu, tradičním sídle automobilky Bugatti, rozběhla malosériová výroba modelu Veyron, který se stal legendou a posbíral řadu cenných superlativů pro jeden z nejvýkonnějších supersportovních automobilů všech dob. Veyron stojí zhruba 1 mil. Eur a prakticky každý ze strojů, jejichž výrobní počty se pohybují v řádu několik set kusů, je originálem.

Bugatti Veyron Venet (7).jpgBugatti Veyron Venet (6).jpgBugatti Veyron Venet (15).jpg
Bugatti Veyron Grand Sport vzdává hold konstruktérům špičkové pohonné jednotky

Za příklad poslouží třeba loňská kreace Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc ze spolupráce s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), ale nyní přichází neméně jedinečný stroj. Tentokrát vychází ze špičkového modelu Bugatti Veyron Grand Sport s odnímatelnou částí střechy, který si vzal do parády francouzský sochař Bernar Venet.

Ostatní značky

Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Venet se touto kreací rozhodl vzdát hold konstruktérům pohonné jednotky tohoto jedinečného automobilu, pod jehož design se mimochodem podepsal stylista Jozef Kabaň slovenského původu. Bernar Venet potáhl přední část karoserie vozu fólií s grafickým znázorněním prolínajících se matematických vzorců a výpočtů.

Bugatti Veyron Venet (10).jpgBugatti Veyron Venet (9).jpgBugatti Veyron Venet (16).jpg
Motivy vzorců a výpočtů najdeme také uvnitř vozu

Podobné motivy najdeme také v interiéru stroje. Tento speciální Veyron bude k vidění ve dnech 6. až 9. prosince na půdě galerie moderního umění Art Basel Miami, jež je americkou odbočkou basilejské galerie Art Basel. 
 

Bugatti Veyron Venet (18).jpgBugatti Veyron Venet (1).jpgBugatti Veyron Venet (5).jpgBugatti Veyron Venet (17).jpg
Autorem této kreace je francouzský sochař Bernar Venet

Bugatti Veyron Venet (11).jpgBugatti Veyron Venet (12).jpgBugatti Veyron Venet (13).jpgBugatti Veyron Venet (14).jpgBugatti Veyron Venet (2).jpgBugatti Veyron Venet (3).jpgBugatti Veyron Venet (4).jpgBugatti Veyron Venet (8).jpgBugatti Veyron Venet.jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Citroën C5 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 882 km
Cena: 123 000 Kč
Škoda Fabia 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 154 807 km
Cena: 130 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 177 992 km
Cena: 125 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

včera | Dalibor Žák | 31 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků