Bugatti Veyron s 1200 koňmi: nový model, nebo jen verze GT?

Hned na začátku výroby Veyronu bylo oznámeno, že vznikne pouhých 300 kusů. S přibývajícím počtem vyrobených aut se tak blíží okamžik, kdy bude muset Bugatti přijít s něčím novým. Všem zasvěceným je jasné, že aby si Bugatti udrželo svou výjimečnost, musí přijít s něčím víc, než je současný Veyron. V tomto duchu se vyjádřil i Franz-Josef Paefgen, šéf firmy, který příchod nového modelu oznámil na rok 2012. V interview pro britský Autocar prohlásil, že Bugatti zůstane nade všemi a že rozhodně neplánuje menší nebo levnější auto či zvyšování objemů produkce. Zákazníci značky jsou velmi extrémní lidé, řekl doslova.

Paefgen navíc prozradil, že konečné rozhodnutí o novém modelu ještě nepadlo. Podle jiného vysoce postaveného zdroje firma také zvažovala zavedení výroby druhé modelové řady v podobě luxusního sedanu, který by konkuroval Rolls-Royce Phantom. Jiné zdroje hovoří o tom, že Bugatti zůstane u Veyronu, jehož možnosti v druhé generaci posune ještě dále.

Právě tato informace se jeví být stále pravděpodobnější, byť zatím není jasné, zda skutečně půjde o nový model, nebo jen o další verzi, která Bugatti dovolí vyrobit další kusy této žijící legendy nad původní plán. Automobilka to sice nikdy nepotvrdila, ale proslýchá se, že několik zákazníků už složilo zálohu na výkonnější GT verzi, což tento scénář podporuje.

Podle šéfinženýra Bugatti Wolfganga Schreibera by bylo u motoru Veyronu možno posunout křivku výkonu přibližně o 20% výše, což by ve špičce znamenalo jeho nárůst až na 1200 koní. Maximální rychlost by pak mohla být až neskutečných 270 mph, tedy 434 km/h.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek