Bugatti Veyron GS L´Or Blanc: bílé zlato

Supersportovní prototyp Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc již známe, přesto tento klenot stojí za připomenutí.

Koncern Volkswagen Group letos do Frankfurtu přivezl také skvost v podobě vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc (tj. „bílé zlato“). Automobilka Bugatti jej představila na zvláštním ceremoniálu v Berlíně již letos v červnu, ale skutečně nejširší veřejnosti byla určena teprve jeho premiéra na autosalonu ve Frankfurtu. Jelikož byl tento krok očekáván, nechali jsme si prezentaci vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc našim čtenářům až na tuto chvíli. Za zmínku stojí také skutečnost, že se značka Bugatti za svoji osmiletou novodobou existenci ve Frankfurtu objevila vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento superroadster vznikl ve spolupráci s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), takže nás snad ani nepřekvapí, že se vyznačuje použitím keramiky. Ta byla v široké míře použita na karoserii vozu i v jejím interiéru. Prototyp vznikl ze standardního provedení Bugatti Veyron Grand Sport, jež není prakticky ničím jiným než „normálním“ (jestli vůbec podobný přívlastek v případě řady Bugatti Veyron lze použít) Veyronem. K popisu toho na speciálu L´Or Blanc mnoho není, více vám řeknou přiložené fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se tedy stará osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 001 koní (736 kW) a točivým momentem 1 250 N.m, jenž otevřenému vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h se zavřenou polykarbonátovou střechou a 350 km/h bez ní. Když značka Bugatti před třemi lety roadster Veyron Grand Sport představovala, nechala se slyšet, že podobně jako u kupé plánuje omezenou edici 150 vozů. K dnešnímu dni jich bylo zatím prodáno teprve 42, takže máte ještě stále příležitost.

A nový unikát Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc? U VW Group si jej údajně cení v přepočtu na horentních 40 656 000 Kč, nicméně není zatím jasné, zda již svého kupce našel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků