Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Kalifornská Pebble Beach je v těchto dnech místem představení skvostů mezi auty. Představila se zde i nová verze Veyronu.

Bugatti Veyron je i několik let po svém představení velmi ostře sledovaným vozem, který na sebe stále poutá pozornost, kdekoliv se objeví. Výrobce se jej ovšem i přesto snaží zviditelňovat různými limitovanými edicemi, které však nikdy příliš radikální nebyly a mnohokrát šlo o pouhou změnu barev a některých materiálů. Nyní se však návrháři odhodlali na radikálnější úpravy a připravili dílo opravdu hodné známé výstavy luxusních a klasických vozidel v Kalifornii. Mezi verze Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes a Pegaso, se nyní zařadí opravdu exklusivní Grand Sport 16.4, který jsme vám v krátkosti představili před několika týdny.

Jak už jsme zmínili, tato verze se od těch ostatních dost podstatně liší a jde to znát i na první pohled. Veyron totiž „přišel“ o pevnou střechu, což si vyžadovalo několik dost podstatných konstrukčních zásahů s cílem zvýšit celkovou pevnost karoserie a zároveň zachovat co nejlepší aerodynamické vlastnosti. Z technických úprav bychom mohli vyjmenovat třeba prodloužení čelního skla, vyztužení podlahy a dveří a propracovaní systému uchycení pro střechu. Aby se však podařilo snížit hmotnost, která vzrostla v důsledku konstrukčních úprav, museli konstruktéři v hojném množství použít prvky z karbonu strukturovaně vyztuženy ocelí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Odnímatelná část střechy je vyrobena ze skla a vypadá skutečně elegantně, háček je ovšem v tom, že se pro ni v autě nenajde místo, a tak pokud si chcete užívat jízdu s otevřenou střechou, je potřeba tento kus sundat a nechat třeba v garáži. A co když se z ničeho nic spustí déšť? Veyron Grand Sport 16.4 disponuje tzv. nouzovou plátěnou střechou která je skládatelná podobně jako deštník. Nenajdeme zde však žádný zasouvací, nebo vyklápěcí mechanizmus, a tak je nutné nejprve zastavit a plátěnou střechu ručně nasadit. V této cenové kategorii je to poněkud zvláštní řešení, ovšem konstruktérům lze uvěřit, že pro elektronický mechanismus skutečně nebylo místo.

Z mála stylingových změn ještě zůstává zmínit nové přední světlomety s integrovaným blokem LED světel pro denní svícení. Bugatti Veyron Grand  Sport 16.4 bude vyroben v docela hojném počtu a světlo světa spatří přibližně 150 kusů a první kusy se ke svým zákazníkům dostanou zřejmě již příští rok v březnu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport 16.4
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků