Bugatti Veyron Grand Sport: nejdražší Bugatti se vyrábí, objednáte si?

Veyron přišel o střechu, dostal označení Grand Sport a jeho výroba právě začala.

Bugatti Veyron patří dnes mezi to nejdražší a nejexkluzivnější, co lze mezi automobily současnosti koupit. Vždy se však najdou zákazníci, kterým to nestačí a chtějí více. Právě pro ně Bugatti připravilo novinku s otevřenou karosérií targa a plným jménem Veyron 16.4 Grand Sport a její výroba byla nyní spuštěna v supermoderní továrně ve francouzském Molsheimu.

Pro zachování výjimečnosti bude vyrobeno jen 150 vozů tohoto typu a značka Bugatti se jej rozhodla prezentovat skutečně velkolepým způsobem. Pro své zákazníky, kteří si tato auta již objednali, připravila předváděcí jízdy v slavném severofrancouzském letovisku Cannes, kde bylo připraveno několik strojů z předprodukční série.

První prototyp Veyronu Grand Sport byl světu představen vloni na soutěži elegance v Pebble Beach a navíc zde byl i dražen. Nový majitel za něj tehdy zaplatil bezmála tři miliony dolarů, ale ve své garáži bude hostit stroj s pořadovým číslem 1. Zbylých 149 vozů bude prodáváno zhruba za dva miliony dolarů, tedy nějakých 1,4 milionu eur. Prvních pět desítek vozů bude vyhrazeno pro registrované zákazníky značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli výrobce svoji novinku označuje jako roadster, Grand Sport má ve skutečnosti uzavřenou karosérii s odnímatelným střešním panelem ve stylu targa, který je třeba sejmout manuálně a uložit mimo vozidlo. Podle Georgese Kellera z tiskového oddělení značky Bugatti bylo toto řešení jediné možné s ohledem na zachování potřebné tuhosti celého skeletu karosérie. Pravdou je, že řada malosériových producentů exkluzivních automobilů využívá pro usnadnění jízdy s větrem ve vlasech právě tohoto řešení, které udrží skelet nepoddajný a zároveň při vývoji mnoho nestojí. S uzavřenou střechou pokoří Veyron Grand Sport rychlost 407 km/h, po jejím sejmutí však jede „jen“ 360 km/h. Přesto se však jedná o nejrychlejší sériový „roadster“ současnosti.

Bugatti průběžně uvádní zvláštní série svého typu Veyron tak, jak velí důstojnost a tradice této značky. Jmenujme především stroje Pur Sang, Sang Noir, Pegaso a Fbg par Hermès. Pokud vás provedení Grand Sport zaujalo, podívejte se na toto místo, kde jsme vás o něm informovali podrobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků