Bugatti Veyron: edice Fbg par Hermes v novém

Jednou z hvězd letošní soutěže elegance v Pebble Beach byl otevřený Veyron Grand Sport. Ale nebyl tam sám.

Společnost mu dělal Veyron z omezené edice Fbg par Hermes, jenž zde slavil premiéru ve svém dalším provedení a s nabídkou nových doplňků. Jedná se především o nová schémata dvoutónového laku. Ten lze od konce letošního roku objednávat v kombinacích modré indigo s rumělkou nebo limetkovou, pruská modř s jeansovou a černá s rudou. Ceny za toto provedení začínají na 1,55 milionech eur.

Série Vbg par Hermes navazuje na předchozí edici Pur Sang a tentokrát si vypůjčila jméno od francouzské designérské firmy Hermes. Připomíná partnerství staré více než 80 let. U pařížské společnosti Hermes na ulici Rue du Faubourg Saint-Honoré nechával Ettore Bugatti ve dvacátých letech stavět interiéry pro své zakázkové cestovní vozy. Slovo Fbg v názvu moderní reminiscence série Veyron je zkráceninou výrazu Faubourg. V tomto provedení se jedná o supervůz v jeho superverzi, ovšem bez dalších úprav na motoru či podvozku.

Úpravy Veyronu prováděl tým pod vedením Gabriele Pezziniho, který se pokusil vozu vtisknout výraz speciálního provedení vozu Bugatti Type 35 z roku 1924. Mezi typické znaky patří zvláštní barva kapoty, jež svojí barvou přechází do interiéru a znovu se zjevuje na zadní kapotě, osmipaprsková leštěná hliníková kola s pokličkami zdobenými písmenem H, naběráky vzduchu nad kabinou připomínající typické stehy na sedadlech a nové víčko nádrže či maska chladiče. Celý interiér je čalouněn teletinou a doplněn hliníkovými prvky, přičemž vnitřní dveřní madla byla nahrazena poutky ve stylu madel na kufrech a v zavazadlovém prostoru se objevily na míru šité kožené kufry. Jak bylo řečeno v úvodu, mechaniky vozu se změny nedotkly, takže motor 16.4 dává až 1 001 koní výkonu a 1 250 Nm točivého momentu, což vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlsti 407 km/h.

Dosud byly vozy Veyron Fbg par Hermes nabízeny pouze v barevném provedení černé s cihlově červenou, což je pro podobný vůz zřejmě ta nejnevhodnější kombinace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Fbg par Hermes v jednom z nových provedení
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Fbg par Hermes v původní verzi
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků