Bugatti Royale: exklusivní sedan již ve Frankfurtu?

70 komentářů

Fantomas
5. dubna • 12:05

Víc než W16 od VW by se mi tam líbil nějaký V12 vlastní konstrukce a patřičného objemu, tak dejme tomu 10 litrů? Když exkluzivita, tak i pod kapotou.

KK
5. dubna • 12:50

Jak to myslíš s tím "vlastní konstrukce"? Právě W16 je dle mého soudu jeden z nepropracovanějších motorů, co kdy byl pro automobil vyroben. Je sice kapku těžší, ale ostudu neudělá a pro sedan není zase tak důležité každé kilo nadváhy.

Ronick
6. dubna • 7:09

V čem je to jeden z nepropracovanějších motorů, co kdy byl pro automobil vyroben ??? Jediný jeho unikum je jeho ohromnost. Jinak není ničím vyjímečný.

Ace2
6. dubna • 12:36

Tak bezesporu je to nejpropracovanější motor na světě, protože se s ním dá jezdit denně a klidně můžeš popojíždět 2 hodiny v dopravní zácpě, a hned po tom zkoušet rychlostní rekord. Projde emisema na celém světě, stejně tak tak hlučností a má životnost patrně jako každý jiný motor. Žádný jiný motor o stejném výkonu to neumí.

Ronick
6. dubna • 13:01

To ale neodpovídá na mou otázečku v čem je to jeden z nepropracovanějších motorů, co kdy byl pro automobil vyroben ??? Pouze vypisuješ věci, které jsou platné pro drtivou většinu současných motorů. Jezdit denně a popojíždět 2 hodiny v dopravní zácpě popř zkoušet rychlostní rekord můžeš klidně i s 1,2 HTP. Emise, hlučnost a životnost splňuje opět drtivá většina současných motorů. A znovu opakuju - jediný unikum tohoto motoru je jeho ohromnost. Jinak nic. Litrový výkon, krouťák .. - NIC.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KK
6. dubna • 15:36

Vidím, že parametry toho motoru Vás nechávají naprosto klidným.
Šestnáct válců, čtyřiašedesát ventilů, čtyři turbodmychadla, tisíc koní na kolech Veyronu...
Vše pracuje naprosto bez chybičky. Neexistují problémy s chlazením, motor splňuje normy...By mne zajímalo, jaký motor v automobilu je pro Vás unikátní...

Ronick
6. dubna • 16:07

Parametry tohoto vozu mě klidným nenechávají. Jízda s Veyronem musí být orgáč jak hrom. TISÍC koby je tisíc kobyl. Vo tom žádná. Ale jak jsem napsal výše. Motor je unikátní pouze svou ohromností. Když to rozpitvám a podělím na třeba čtyři dvoulitrový čtyřválec s jedním turbem, pak mi na jeden vyjde 250 kobyl, což jako unikátní nepovažuju. Z pohledu výkonů motoru dnešní doby to není, opakuju, NENÍ nic mimořádného. Dvěstěpadesát koníků dokáže z foukanýho dvoulitru dostat kdekdo. Podívej na Mitsu či Subaru. A proti tomu postav nefoukaný klenoty od BMW, Hondy či Ferrari .......... a vyjde ti, že motor Veyronu je jen ............ óóóóhromnej.´

Q
6. dubna • 19:00

jenze ono to neni jen o motoru, to je i o prevodovce a sladeni celeho celku. neni az takove umeni ohromnych motorem rozjet dve tuny zeleza na kosmickou rychlost, ono to musi taky zatocit, brzdit, chladit pri vysokych i nizkych rychlostech, musi to splnit nejake limity, vejit se to na normalni silnici, napajet to obycejnym benzinem a ne metanolem..
veyron je krasny a unikatni jako celek. Motor je jen cast. a je spousta legendarnejsich motoru - videl sem treba na youtube auto kam majitel narval Merlina. TO je panecku motor, ten zvuk je neco neskutecneho..

Ronick
6. dubna • 19:16

Já to nezpochybňuju. Jen jsem reagoval na nebetyčné vychvalování výše popisovaného motoru, jako by to bylo bůhví co a přitom to není nic jiného než zmaximalizovanej průměr. Jsou i mnohem lepší a propracovanější motory.

KK
6. dubna • 20:46

Které motory jsou lepší? Na to už jsem se ptal 3x a odpověď stále nepřišla.W16 nemůže být žádný "zmaximalizovaný průměr", protože čistě statisticky ten průměr nejde z čeho dělat. Více šestnáctiválcových motorů v automobilech nějak není...

Ronick
6. dubna • 21:26

Tak znova a snad naposled pro ty méně chápavé. Litrový výkon Veyronu je na úrovni 125,23 kobylek. Na foukaný litřík průměr až podprůměr. Krouťák je 156,38 takže taky slabší průměr. Takže KDE je ta vyjímečnost tohoto motoru krom mnou zmiňované ohromnosti ???
Jen pro příklad - takové Mitsubishi FQ400 (když jsme u těch vyjímečných kousků) má litrový výkon 202,5 koníků. Takže když ho doženeme do podobný objemový ohromnosti, měl by celkový výkon 16válcového motoru "na špici" dávat 1618 koní a krouťák 1930 Nm, což je o 61 resp 54 % víc, než hodnoty Tebou opěvovaného motoru. Takže opět se vracíme k prvopočátku, kde jsem napsal, že krom té ohromnosti na tom motoru není co obdivovat. Z osmi litrů výkonu, šestnácti válců a čtyř turb není vydolovaných 1001 koník nic mimořádnýho.

KK
6. dubna • 21:47

Aha, takže tu máme jako unikátní kousek motor z Mitsubishi. Tak tedy jen mezi námi. Jde o obyčejný upravený dvoulitrový turbobenzín. S velkým turbem (jedním), a dalšími vlastně obyčejnými úpravami. Na ten motor nemá Mitsubishi ani slušnou aut. převodovku...
Nevím, co je na tomto "tuningovém" motoru tak úžasného. Takový motor mi připravý každý slušnější upravce. Jeho životnost je tragická, servisní náklady astronomické a využitelnost sporadická.
Tohle není žádný unikát. To je obyčejný poladěný motor.

Ronick
7. dubna • 6:29

ROFL :-D:-D

Radek Ondrášík
7. dubna • 16:02

Jsem rád, že se tu lidí umi pohádat i bez mé přítomnosti a přileju trochu do ohně.Motor jako takový není ničím vyjímečný. Je to klasický čtyřdobý přeplňovaný agregát spalující benzín. Tedy jako takový je to motor známý více než sto let. A nyní k věci.Je to jediný motor na světě, který poskytuje takový výkon, který je instalován do produkčního vozu a který funguje bez omezení. Je na světě mnoho supersportů, které mají daleko větší výkony, litrové výkony a které pokořily v maximálce Veyron. Žádný z nich nedokáže popojíždět v koloně v létě dvě hodiny, aniž by se uvařil, žádný z nich není tak naladěn, že s ním zvládne jízdu i běžný člověk, třebas nezkušená baba. Průběh je naprosto dokonalý.Motor z FQ400 nebo i FQ500 jsou naprosté speciály, totálně diskomfortní, pro běžný život nepoužitelné s problémy s přehříváním při dlouhém využívání výkonu, což se běžně ukazuje v praxi. S tím např. Veyron nemá sebemenší problém. Není problém u něj drtit co to dá a motor funguje a funguje.Pokud máš za to, že životnost v tomto segmentu je nějaká dlouhá, jsi na omylu. To není Octavia, kde se počítá nájezd ve stovkách tisíc. U supersportů, FQ400 apod. se plánuje nájezd 20-30tkm a motor jde na kompletní GO, to u Veyronu opět nehorzí.Jednoduše řečeno celek je dotažen k současné dokonalosti. Je zde největší produkční výkon, zrychlení formule, komfort limuzíny, životnost běžného vozu a super rychlost. I když mne to auto nějak obecně neuchvacuje, právě motor jako takový a vyřešení největších problémů jako je např. zmíněné chlazení motoru, který podává výkon přes 2 MW (ano přes dva megawaty) a schopnost fungovat v běžném provozu je neskutečná a nic podobného zde není a mám za to, že s ohledem na náklady vývoje tohoto motoru a systému tu ani nic podobného jen tak nebude.

Ronick
7. dubna • 16:23

Teď si teda přilil do ohně. :-)) Jsem rád, že jsi rád ;-) Jasný, že je to tak. O tom se spor nevede. Jádro hafana bylo a je někde jinde. Já to vím, Ty to víš a ostatní diskutéři jakbysmet.

Radek Ondrášík
7. dubna • 16:40

No svár byl o to, v čem je tento motor výjimečný a on je vyjímečný v tom, jak funguje. Ne jeho princip jako takový.

Ronick
7. dubna • 17:32

A jak funguje tenhle vyjímečný motor na rozdíl od jinýho nevyjímečnýho ? Já jsem několikrát napsal v čem je ten motor vyjímečný. Jeho vyjímečností je jeho velikost.

Radek Ondrášík
7. dubna • 17:40

Velikost vyjímečná není. On ten litrový výkon není nic co by vypovídalo o možnostech a kvalitě motoru a jeho výjimečnosti. Ono jaksi neplatí nějaká úměra, že zdvojnásobením objemu zdvojnásovíme výkon, bohužel....Ale k věci. Ten motor je výjimečný právě tím co jsem zde uváděl. Pokud neumíte číst, zkusím to zkrátit a napsat ještě jednou. Výjimečnost toho motoru je v tom mixu ohromného výkonu, který je plně funkční pro běžný život a k tomu má dobrou životnost. Je to mezi výkonnými motory obrovské unikum, které nemá konkurenci. Na druhou stranu se nelze divit, vývoj byl dlouhý a velmi nákladný a výsledek stojí za to.Výkonných motorů je hodně, ale trpí na přehřívání, trpí na malou životnost, trpí velkým diskomfortem. ostatně stačí se projet supersporty, stačí se projet různými úpravami typu FQ400, stačí se projet čímkoli podobným. Takže opravdu samotným výkonem ten motor není výjimečný.Ale ten motor dokonale funguje v běžném provozu. Nabízí krotký průběh s ohromným potenciálem, který je vhodný pro běžné komfortní ježdění stejně jako pro drcení při krutě rychlé jízdě. Přitom není nepříjemný svým průběhem, naopak. Nemá problém pomalu se vléct v koloně a nemá problém vydržet mnoho kilometrů.Takže tento celkový mix je naprosté unikum a v tom je jedinečnost toho agregátu. Ne v litrovém výkonu, ne v tom, že má 16 válců, ne v tom, že má 4 turba, ne v jeho velikosti. Ale v tom, že to vše dokonale funguje.

Ronick
7. dubna • 18:38

OK. Když to není ve velikosti, ani v počtu válců a ani v turbech, tak když ho rozebereme na dva samostatné V8, z kterých je víceméně složen, dostaneme V8, dvě turba, 500 koní a 625 Nm. např nově představené BMW X6M má V8, 555 koní a 680 Nm - čili víc. Já nezpochybňuju schopnosti motoru Veyronu jako takového, jen mě rozesměje ta zaslepenost, která se kolem něj vytváří, jako by to bylo bůhví co. Je to monstrum, je megavýkonný, ale to vše díky jeho ohromnosti, velikosti, monumentálnosti - nazvěte si to jak chcete, ale je to tak. Ve světě motorů nemá svým způsobem konkurenci, ale opět díky výše popsanému. Podělme ho dvěma ať máme možnost srovnání s existující konkurencí a ejhle .... jsou i lepší. A ta úměra .... netvrdím, že je přímá, ale zcela bezpochyby existuje rovnice (samo až na vyjímky), že čím větší objem (či turbo), tím vyšší výkon.

Radek Ondrášík
8. dubna • 7:13

jediné co vy vidíte je litrový výkon a kolem toho se vám všechno točí. Nevidíte nic napravo, nevidíte nic nalevo. Pokud je litrový výkon to jediné, co vás zajímá, pak ok. Bohužel vůbec nechápete, že udělat dvoulitr s výkonem 400 koní není problém, není problém udělat motor 1,5 s výkonem přes 1500 koní, není problém udělat osmilitr s výkonem 2000 koní apod. To opravdu problém není. Ale vždy to skončí na tom, že motory v absolutních výkonech jsou neschopné běžného provozu. Nikdo ale doposud nedokázal udělat motor s výkonem na kolech přes 1000 koní, který by byl funkční pro běžný provoz. A je naprosto jedno, zda má nějaký motor od BMW větší litrový výkon, nebo nemá. Ta neschopnost vyrobit takový motor jde krásně vidět u firem, které se o to snaží, prozatím naprosto bezúspěšně.Takže nekoukejte jenom na litrový výkon, i když z toho co tu píšete chápu, že je to jediné, co vidíte.

Ronick
8. dubna • 13:18

Klííííd. Tohle je skoro na rupnutí žilky :-)) Netočím všechno kolem litrového výkonu. Jen jsem psal o motoru Veyronu a jeho 8 litrech objemu jako o jednom z důvodu jeho monstrózního výkonu.

Radek Ondrášík
8. dubna • 16:08

Jenže pokud jste si nevšiml já ten jeho výkon nijak moc neřeším. Pro mne také není výkon 120-140 koní na litr na kolech nic extra, an druhou stranu při těchto objemech už to je solidní. Lambo má také jenom 100-140 koní na litr, to samé ferrari apod ;) byť pravda bez turba. Navíc motor Veyronu má ten výkon cca 2,5x vyšší než o kterém se bavíme. těch 1000 koní výkon využitelný pro jízdu. Značnou část výkonu spotřebuje systém chlazení apod. A takto bychom mohli pokračovat dále. Pak už ten litrový výkon přes 250 koní u toho motoru a jeho použitelnosti vypadá lépe, co?

Ronick
8. dubna • 17:19

Já to taky neřeším. Jen jsem napsal, že dostat 1001 koníka z objemu 7993 ccm, navíc foukanýho 4 turbama, není až tak velký umění. A za tím si stojím. Howgh. :-P

Radek Ondrášík
8. dubna • 18:40

ono je to kapku pres 2500 koni ;) 1010 koni je vyuzitelny vykon na kolech. Takze ta cisla pak vypadaji trosku jinak ;)

Ronick
8. dubna • 19:59

Jo, četl jsem, že teoreticky je to někde u 3000 a že část spolkne chlazení, část bůhvíco ještě

Radek Ondrášík
8. dubna • 20:12

Ne, ono to neni teoreticky, ono je to prakticky. Chladici soustava ma ohromny vykon a nekde see ta energie musi vyrobit ze? A jelikoz je jedinym zdrojem energie motor, tak pokud je treba zasobit pul megawatu chladicu, je jasne, ze motor majici vykon 1000 koni by toho jaksi schopny nebyl ;)Jenze to je uz pak o tom o cem jsem psal. nevidet jenom 1000 koni a 8 litru objemu se 4mi turby, ze ;)

Ronick
9. dubna • 6:24

No jo, jenže to vyznívá, jako kdyby jediný motor Veyronu měl mnohem víc koníků než je finálka na kolech a jiný motory ne. Takhle to přece musí mít drtivá většina, když už ne všechny? Samo, že ne v takových dimenzích, ale úměrně své velikosti. A hele ... už jsem zase u toho :-D

Radek Ondrášík
9. dubna • 7:36

Ne, právě že tomu tak není. Výrobci obecně udávají výkon an klice motoru, tedy výkon motoru jako takového. Na kolech je pak o dost méně, než se udává. Takže pokud třeba takový Focus ST má napsáno, že má 225 koní, pak je to výkon motoru, ale výkon na kolech bude okolo 180-185 kW. Obecně jsou ztráty u předokolky okolo 15%, u motor vpředu-náhon zadek okolo 20% a až 25% jsou ztráty u 4kolek. Realita se pobyhuje vždy +- v tom rozmezí. A to je ten zásadní rozdíl, udávat výkon motoru a udávat využitelný výkon a v tom se ten Veyron liší od jiných vozů.Ono je to v této diskusi o tom, že vám chybí očividně informace. Chtěl byste, aby to nějak bylo a ono to tak není a očividně nemáte páru o tom, jak tomu je. Přitom dostupných a poměrně podrobných ifnformací k tomuto je po internetu velké množství. Stačí chvíli pátrat a dozvíte se řadu zajímavých faktů.

Ronick
9. dubna • 17:56

takže všichni to maj tak, akorát Veyron to má jinak ? ROFL :-D:-D

Radek Ondrášík
9. dubna • 18:09

U běžných vozů se udává výkon motoru, ne výkon na kolech. Výkon na kolech se neuvádí, protože je to dost komplikované. A jelikož výrobce musí dodržet vůči kupujícímu to, co mu řekne, tedy výkon, je lepší uvést ten na motoru, než složitě dělat nějaké limity pro výkon na kolech. Veyron jako takový není ovšem běžným vozem. A v tom bude ten háček. Dokonce i těch 1001 koní není to, čím to auto disponuje. Výkon je o něco větší a to právě proto, aby byla jistota, že to nebude méně a navíc 1001 lépe vypadá, než třeba 1024.Chápu, že je to složitější na pochopení, ale jelikož zde vystupujete chlapácky anonymně, je to jedno, svoje jméno jste neshodil ;)

Ronick
9. dubna • 18:23

A co to s tím má společného??? :-/

KK
9. dubna • 19:48

Tady musím s Ondrášíkem souhlasit. Vlastně potvrdil to, co jsem tady od začátku psal. Takže je na čase přiznat, že v tom trochu plavete. Přece o nic nejde. Nebo tady ze sebe chcete dále dělat "ťuňťu"?

Ronick
9. dubna • 20:01

V čem plavu ??? Vždyť se nepotvrdilo vůbec nic. Je tam napsáno pár názorů, které se ne zcela shodujou, ale do potvrzení něčeho to má dost daleko. Jediný co začal, bylo vynášení motoru Veyronu do nebes, jako by byl z jinýho světa a dále pak se začal navážet do mé osoby v posledních příspěvcích. Tam už jsem to nepochopil vůbec. Navíc - to, co píše o motoru Veyronu, je pravda jen z části. Tak co bych měl přiznat ?

Radek Ondrášík
9. dubna • 23:28

Ronick:Zde je trochu problém. Mi je v podsatě ten motor naprosto ukradený. Nikdy jej ve svém voze mít nebudu, takže je mi vcelku buřt.Problém je u vás, že vy vidíte ten motor jenom pohledem litrového výkonu. Nic víc. To jediné je pro vás měřítko kvality a naprosto ignroujete další vlastnosti a funkce toho agregátu. Proste jsou vzduch, protože litrový výkon je poměrně malý. Bohužel je tu problém, že vy jediné co znáte je objem motoru, počet válců, počet turb a komerčně udávaný výkon. Z toho, co jste zde napsal jde vidět, že o motoru jako takovém mimo těchto pár informací nevíte zhola nic. Resp. možná ještě znáte onen komerčně udávaný výkon 1001, který pokládáte za výkon motoru. Jenže u Veyronu se výkon neudává stejně jako u jiných vozů, tedy na klice motoru, ale je to výkon který je reálně k dispozici řidiči pro přenesní koly na silnici. A to je onen základní kámen úrazu, které jednoduše neznáte. Neznáte ani další okolnosti, např. složitost chlazení takového motoru, nechápete křivky výkonu a točivého momentu. ONo vyturbovat motor na 1000 koní problém není. Upřímně kde jaká Toyota Supra mívala 1000-1400 koní z motoru o objemu necelé 4 litry a šesti válci. To opravu problém není. Problém je, aby ten motor byl použitelný i na něco jiného, než je sprint na 400 metrů a taky něco vydržel. A takto můžeme pokračovat dále.Chápu, že ne každý se pídí po kde jaké informaci, ale kupodivu je zarážející, že zde hájíte tak dlouho svou pravdu a nejste ani schopen použít základni možnosti internetu a informace si případně dohledat a doplnit.Takže vaše informace o "pravdě z části" jsou vhodné pro vaší osobu. Pokud máte z toho motoru nějaký komplex, nebo jen z principu musíte být proti němu, napište to rovnou. Pro běžné lidi je pravda komerně udávaný litrový výkon hodně nazajímavý.

Ronick
10. dubna • 6:30

Tak konečně jsem se dobrali do fáze, kdy jste uznal jako pravdu to, na co jsem reagoval už na začátku. A tedy, že vydolovat z 8 litrů objemu výkon 1000 kobyl, není až tak velké umění. Nic víc. Motor jako takový jsem nehanil, Veyrona už vůbec ne. Nevím, proč se tak vehementně dohadujete. Já ani proti Vám nic nemám. Akorát ty polopravdy a vypichování věcí z kontextu byste se měl odnaučit. A vkládat mi do úst slova, která jsem nenapsal jakbysmet. U motoru samo nevidím jen litrový výkon, jen jsem tím přirovnáním chtěl zdůraznit onu původní myšlenku. A co se týká těch informací o výkonu na klice a na kolech, tak ano - nejsem odborník, ale úplný technický analfabet taky ne. Jen mě pošťouchlo to, že všechny ostatní motory (výrobci) to prostě udávaj takhle, zatímco Veyron to má jinak. To jste vyčetl kde? O ztrátách motorů vím a jejich rozdíly mezi teorií a skutečností jsou někdy až na pováženou, ale tak je to obecně - u většiny. Myslíte, že jediný Veyron je vyjímkou? Nikde jsem nehledal, ani mě to nezajímá, jestli jsou nějaká reálná měření Veyronu na brzdě, ale dokážu si dát do kupy, že 1001 kobyla je skvělý marketingový tah, ať už je skutečný výkon jakýkoli (téměř jakýkoli - to jen abyste mě netahal za slovíčko). Navíc teď jsem si všiml, že celou tuto dlouhosáhlou nesmyslnost začalo odepsáním na teoretické výmysly Ace2. Vy i KK jste se do toho obuli,jako by šlo o život. A já přitom nenapsal nic,, co by nebyla pravda a co bych znovu s klidem nezopakoval. To jen Vy jste se držel teorie, že o motorech nevím nic a že mě zajímá jen litrový výkon, což je samo nesmysl, ale když si to myslíte, nechám Vás při tom. A celé to pak sklouzlo do .... někam jinam. Je mi to celkem u řiti (otočený a předkloněný smajlík)

Radek Ondrášík
10. dubna • 10:16

Ne, vy to pořád nechápete. Uznal jsem, že 1000 koní na 8 litru není velký výkon, ale k tomu jsem dodal, že Veyron nám cca 2,5x větší výkon, než se tu bavíme a to už je pořádné kafe. Takže nestřihejte účelově věty v polovině jak se vám hodí. Prostě je to o tom, že nemáte informace, kdybyste je měl, víte ty základní věci o kterých tu mluvím a nikdy byste neřešil, že Veyron má 1000 koní z 8mi litru.A upřímně řečeno je standardem udávat výkon na klice motoru, tak to udávají všechny běžné automobilky, proto je to taky "výkon motoru" a ne výkon auta, nebo výkon kol. Udávají tak to tak i ty exkluzivní značky typu Ferrari, Lambo, Seelen, Koenik apod. Bugatti v rámci strategie na to jde jinak, uvádí využitelný výkon, ne výkon motoru. Protože mezi využitelným výkonem a výkonem motoru jsou vždy velké diference.Proto jsem se ohradil od počátku proti tvrzení, že 1000 koní a 8 litrů není nic moc. To opravdu není. Ale hned dodám a tento dodatek nevynechávejte, že motor Veyronu nemá 1000 koní a 8 litru, ale cca 2,5x více koní a 8 litru.Doteď nechápu, proč místo hádaní se o tom, o čem nemáte informace nevyužijete zdroje k ověření informací. Psaní těchto příspěvků vás stálo minimálně půl hodiny času. Za pětinu této doby jste si mohl najít informací o motoru Veyronu a doplnit si své mezery. Ne, ono je lepší tu jenom vyřvávat svoje nesmysly, než třeba si zjistit fakta a pak přiznat, že jsem neměl dost informací a tím pádem jsem obhajoval hlouposti.

Ronick
10. dubna • 15:05

Konečně jsme se shodli. Teď jste napsal to, co já před padesáti příspěvkama. Už mě to neba. Jdu si doplňovat mezery. Pěkný víkend i Velikonoce :-D

KK
9. dubna • 21:23

Bohužel z toho, co jsi zde předvedl je jasná jedna věc. Blbost/neznalost je u tebe na stejné úrovni jako hrdost. Hodně vysoko.

Ronick
10. dubna • 6:31

Jakou blbost jsem podle Tebe napsal ?

KK
6. dubna • 16:24

Tím si ale neodpověděl, který motor je pro tebe unikátní.Tady totiž nejde o nějaké dělení a "250 kobyl z dvoulitru", ale o motor jako celek. Dokud toto nepochopíš, tak vše budeš jen dělit/umocňovat bez pochopení podstaty jako celku. Každý dům je vlastně složen z obyčejných cihel, že... ale mnohé domy jsou díky své architektuře jedinečné. Stejně jako motor W16.

Ronick
6. dubna • 16:40

Ale vždyť jsem to napsal už několikrát. Motor je vyjímečnej. Jeho vyjímečnost tkví v jeho ohromnosti. Z hlediska techniky už zas tak vyjímečný není. Nebýt jeho velikosti, spadá svými parametry do průměru. Tečka.

KK
6. dubna • 16:43

Jeho jedinečnost tkví především v tom, že ten motor funguje a může jezdit v bežném provozu. Jiný takový na světě neexistuje. Proto je unikátní.

Ronick
6. dubna • 18:21

No ještě aby nefungoval. Za 35 mio ojro ;-) Asi nemá cenu tímhle směrem pokračovat, Pokud považuješ za jedinečnost toho motoru to, že ten motor funguje a může jezdit v bežném provozu, tak je to ztráta času.

KK
6. dubna • 18:42

Bohužel od tebe jsem se nedozvěděl vůbec žádnou jinou alternativu. Pokud ji nenabídneš a neobjasníš proš je lepší/unikátnější než W16, tak si vlastně nic nenapsal.

BHudak
6. dubna • 13:10

Přesně tak... VW má tuhle koncepci už dlouho zmáklou viz VR6ky, W8ky, W12ky... S přeplnování má taky bohaté zkušenosti. Tady to dali do jednoho motoru a jediné, co je na něm zvláštního je jeho ohromnost...

KK
6. dubna • 15:38

Kdyby všechno na světě bylo tak jednoduchý, jak si představujete...

BHudak
5. dubna • 13:26

Nejsou to spojené dva motor W8 z passatu, jen se čtyřmi turby navíc?

KK
5. dubna • 17:27

A to se na všechno v životě díváš takto "jednoduše"? PS: Ne, tohle není žádný svařenec. Je to nový svébytný unikátní motor.

BHudak
5. dubna • 17:32

Ta VW je znám maximální unifikací všech možnejch dílů... takže by mě to ani nepřekvapilo, kdyby se z toho motoru dost vycházelo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KK
5. dubna • 18:19

Žádný díl motorů V8 a W16 není shodný.

BHudak
5. dubna • 19:59

Já ale neporovnávám V8 a W16.. V8 se ani do pasata nedával. Naopak se tam dával W8 kterej je konstrukčně hodně podobnej tomu W16, kterej je ve Veyronu.

KK
5. dubna • 20:49

Vidím, že se bavím s opravdovým "odborníkem". Motor v Passatu je véčko, není řadový, není boxer. Tudíž jsem zvolil označení V8. Vás očividně zmátl marketingový název VolksWagenu. Který velmi rád označuje motory po svém, když někdo má V8, VW musí mít aspoň dvojité vé.A pokud si myslíte, že motor (pro Vás) W8 a W16 mají třeba společné písty, nebo ventily, tak Vás musím zklamat. Nemají. Dokonce mají odlišný zvdih i vrtání. Veyron má čtvercový motor, Passat klasický. Nehledě na to, že ta W16 je "složena" ze dvou V8. Nikoli W8.
Motory jsou opravdu svébytné. Jistá podobnost by se najít mohla např u konektorů, spojek a jiných nepodstatných drobnostech. Ale o ty tu nejde.Takže společný mají možná tak princip. Tedy pístový spalovací motor.

BHudak
5. dubna • 23:21

Pokud má jine vrtání a zdvi, tak to nejspíše bude uplně jiný motor. S tim s váma souhlasim, ale ohledně té teorie okolo ste uplně mimo....

KK
6. dubna • 0:19

Já si naopak myslím, že vy se v tom topíte již od počátku. Tu teorii berte s rezervou, protože dle vaší prvotní reakce o ni nic nevíte. Další diskuze na toto téma je, myslím, bezpředmětná. Prvotní myšlenka byla vyvrácena a tím to hasne.

BHudak
6. dubna • 9:47

Abych doplnil. Tak beru zpět to, že sem vám uvěřil s tim vrtáním a zdvihem. Protože ste to plácnul absolutně bez jakéhokoliv porovnání. A trvám si na svém. A to, že motor W16 vychází z motoru W8 z passatu a taky W12 z audi atd a dovolim si tvrdit, že s nimi sdílí hodně součástek. Viz:The VR6 engine is a narrow angle (15°) V6 engine, designed to fit in the confined engine bay of a front wheel drive car. It is very short compared to an inline 6, because the cylinders are staggered, even cylinders moved forward, odd cylinders moved backward to reduce the length. Joining two such designs together into a W engine creates a design that is much shorter than a V with the same number of cylinders, but not too much wider. Volkswagen's W12 engines utilize two VR6-like sets of cylinders mated at 72 degrees, and the W8 consisted of two VR4 engines at the 72 degree angle. In the W16, each side is made up of eight cylinders, but the 'bank' angle is increased to 90 degrees.

KK
6. dubna • 11:21

Jste mimo. Nejdříve začnete psát o nesmyslech, pak si najdete další o úplně jiných motorech.Shrnu to do pár vět. Tady máte to porovnání:W16: 7993 ccm, 86 vrtání x 86 zdvih v mm, 1001 k;
W8: 3999 ccm, 84.00 mm × 90.20 mm, 275 k.Vy si opravdu myslíte, že do motoru o výkonu 1001 k můžu dát stejný třeba jen ventil? Co takové teplotní namáhání díky turbodmychadlu? Nebo o 2 mm větší vrtání?Takže tímto diskuzi končím. Jste naprosto mimo. Nehodlám tu dělat osvětu někomu, kdo nechápe základní podstatu.

BHudak
6. dubna • 12:57

Sem si celkem jistý, že to možné je. Neni důvod, proč by tomu být nemělo. Litrový výkon neni nijak extrémní, aby se museli používat nějaké speciální materiály. Jinak jedinej, kdo tu pod článkama už delší dobu ukakzuje svoji neznalost ste vy pane. :)

KK
6. dubna • 15:22

Já sem moc nepíšu. Tedy není důvod, abych zde pod články něco ukazoval. Nehledě na to, že neprohlašuju takové nesmysly, jako že W16 je ze stejných součástek jako W8.Tady vůbec nejde o nějaký litrový výkon, tady jde především o jiné tepelné namáhání, jiný systém plnění a celkovou dynamiku plynů spalovacího prostoru. Tu mají tyto dva motory velmi odlišnou. A ony speciální materiály použity jsou. Např. titan je u motoru Veyronu celkem normální materiál a u W8 ho snad ani nenajdete. Takže vy světaznalý odborníku, zkuste se zamyslet nad tím co zde píšete a zkuste případě dohledat více informací o konstrukci těchto motorů.

BHudak
6. dubna • 19:39

Pane... ste hodně mimo. Končim tuto debatu. V reálném životě si nemáme co říct...

KK
6. dubna • 20:47

S tím jsem s Vámi zajedno. V reálném životě bychom si těžko popovídali. Hold se pohybuju v jiném okruhu lidí (konstrukce), než právě Vy.

BHudak
6. dubna • 21:07

:-D kdybyste se pohyboval v konstrukci, tak tu neplacate takovy kraviny, jako ste tu předváděl.

KK
6. dubna • 21:10

Ano, třeba prohlášení o shodných součástech motorů W8 a W16, že?

BHudak
6. dubna • 21:39

bludy..
1) Jak to myslíš s tím "vlastní konstrukce"?
- Jak sem řekl, vychází to z motorů W8 a W12 z koncernu. Jediný, co bugg udělalo je to, že použilo celý tohle know how a přidalo 4valce.2)Žádný díl motorů V8 a W16 není shodný
- souhlasim, ale kdo se na to ptal? Já o koze, vy o voze.3)Vidím, že se bavím s opravdovým "odborníkem". Motor v Passatu je véčko, není řadový, není boxer. Tudíž jsem zvolil označení V8. Vás očividně zmátl marketingový název VolksWagenu. Který velmi rád označuje motory po svém, když někdo má V8, VW musí mít aspoň dvojité vé.
- totální blud4)Nehledě na to, že ta W16 je "složena" ze dvou V8. Nikoli W8
- další blud. Neni složena ze dvou V8, ani ze dvou W8 (zde aspon vychází z té koncepce) je to složení dvou řad VR8 do V, tudíž označení W, stejně jako u W8 a W12...5)Vy si opravdu myslíte, že do motoru o výkonu 1001 k můžu dát stejný třeba jen ventil? Co takové teplotní namáhání díky turbodmychadlu? Nebo o 2 mm větší vrtání?
-když srovnám 1,8 20v 96kw, tak ta má třeba stejné ventily a jiné věci jako třeba 4,2V 8 bi-turbo z audi RS6 a dalšími motory (2,7T RS4, 2,8 superb, 4,2 V8....) Nevidím v tom problém, když co se týče litrového objemu ani maximálních otáček ani plnícího tlaku ten motor nijak vyjímečný neni....Na člověka co se pohybuje v konstrukci nic moc...

KK
6. dubna • 22:15

Jé je.
Ad1) Vy stavíte vše na tom, že zkonstruovat šestnáctiválcový motor lze vlastne "ze dne na den" v podstatě díky tomu, že spojím dva (tři, čtyři...snad i osm) motorů, které již mám vyvinuty. To je kapitální nesmysl! Vývoj motoru Veyronu trval několik let, než vyřešili všechny problémy, které žádný V8, ani V12 nikdy neměl.Ad 3) Chcete snad tvrdit, že W8 v Passatu není "véčkový motor"? Jeho válce svírají ostrý úhel, a proto ho označuji za V-é motor - vidlicový. Což taky je. Stejně jako ten ve Veyronu. Nejde o řadový, boxer, ani hvězdici. Žádné jiné pístové motory (s pvp) ani neexistují.Ad 4) Díky tomu, že je "složen" ze dvou, nachází se zde pouze jeden úhel rozevření válců (stejný pro všechny) a jeden úhel pootočení bloku. Nikoli snad 4x jak se mylně domníváte.Ad 5) K tomu už opravdu nemám co dodat. To, že použili konstrukci "W" není kvůli tomu, aby mohli sdílet komponenty, ale aby mohli vyvinout rozměrově kompaktní motor. Nic víc.

BHudak
6. dubna • 22:40

1) nic takového sem neřekl. Řekl sem, že použili know how, co tu už dávno bylo a zkonstruovali ho. 3) ano, chci tvrdit, že motor v passatu neni klasické Véčko, ale Wéčko4) já tvrdím, že jsou dva bloky, co svírají nějaký úhel a 4řady válců, stejně jako u W8 a W12... pokud toto nechápete, tak nerozumim, co děláte u nějaké konstrukce.5) ....

KK
6. dubna • 22:45

1) Bohužel know how na šestnáctiválec s čtyřmi turby pro běžné použití nikdy žádné nebylo. Na vše museli přijít a vše vyzkoušt metodou pokus-omyl. Pokud si myslíte opak, uvítám nějaký odkaz.3) k tomu není co napsat. Jde o vidlicový (jinak taky označovaný véčkový) motor.4) Asi jste nepochopil co jsem psal a neustále si melete tu svojí.

BHudak
6. dubna • 7:42

Tak za prvé... W8 v pasátu neni obyčejné V8, jak vy tvrdíte. Kvůli zástavbovým rozměrům byl zvolen podobný model, jako u motorů VR6. Kdy dvě řady válcu, sdílejí díky malému rozevření (kolem 11") jeden blok. U toho W8 jsou tyto dvojité řady dvě. To znamená, že co do délky, je stejně kompaktní, jako V6 a to W je použito czela oprávněně a neni to žádný marketingový trik. Nevím, s čím srovnáváte hmotnost toho W10, každopádně pokud s nějakým V8 nebo V12, pak máte pravdu, je těžký. Ale to je asi tak jako srovnávat scesnu s air force one. I W16 má díky zástavbě konsturkci 4řad, stejně jako W8, kdy dvě řady na každé straně svírají uhel pár stupňu a mezi sebou je klasická uhel kolem 80 stupnu...

Petr Švancar (Švany)
5. dubna • 11:02

Nééé, prosím takhle nééé...

Tribu
5. dubna • 10:37

Jestli tohle je sedan, tak asi bych se mel zacit nanovo ucit zaklady automobilu.

Egi90
5. dubna • 10:51

To bys asi měl.... Koukni se do historie co vše se označovalo sedan. Sedan musí mít přístup do zavazadelníku odklopením spodního dílu zadní strany vozu. Je už úplně jedno, jestli má ještě tomu nataženej kufr nebo je uříznutej hned za kabinou.

Doporučujeme

Články odjinud