Bugatti Galibier: budoucí supersedan představen

Špatná zpráva úvodem: ve frankfurtském zmatku tuto krásku nenajdete. Přesto ji Bugatti odhaluje právě v době konání autosalonu. (+ video)

A tak dobrou zprávou zůstává, že vám nyní můžeme nabídnout alespoň několik prvních podrobností k vozu, který Franz-Josef Paefgen, šéf značky Bugatti, nazývá „nejvíce exkluzivním, elegantním a nevýkonnějším sedan na světě“.

Jeho plné jméno zní Bugatti 16 C Galibier a jedná se zatím jen o studii. O její pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec s dvoustupňovým kompresorovým přeplňováním. Jeho výkon by se měl pohybovat v rozmezí od 800 koní (588 kW) do 1 000 koní (735 kW). Výkon je trvale přenášen na všechna čtyři kola, o krocení tohoto mastodonta se starají mohutné brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči na všech kolech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle prvních snímků, které ke svému modelu 16 C Galibier Concept značka Bugatti uvolnila, je patrné, že pokud se tato mašina skutečně dostane na silnici, půjde o mimořádně impozantní zjevení, zcela nesrovnatelné s čímkoli jiným, co v provozu více méně pravidelně potkáváme.

V paměti utkví třeba dvě čtveřice koncovek výfuků vystupující ze spodní části zadního nárazníku, ale také samotná karosérie evidentně inspirovaná klasickými vozy Bugatti z třicátých let, ovšem s výklopnou zádí, na níž prochází dlouhé třetí brzdové světlo svisle středem integrovaného okna. Přední blatníky a oba páry bočních dveří jsou vyrobeny z leštěného hliníku, zbytek karosérie je pak opatřen tmavě modrými povrchovými panely ručně vyráběnými z plastů tvrzených uhlíkovými vlákny (CFRP). Na tradiční masku Bugatti ve tvaru podkovy navazují sdružená světla sestavená ze sad LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér působí luxusně, ale decentně, nečekejte poházené dipleje a tlačítka. Průběžná středová konzole má tvar surfu a je zhotovena ze dřeva a kůže. Uprostřed palubní desky ze stejných materiálů trůní kulaté stupnice tachometru a otáčkoměru, takže i cestující na zadních sedadlech budou moci sledovat aktuální rychlost. Zbytek provozních informací se řidič dozvídá z monitoru před volantem, další monitor se nachází vpředu nad středovým panelem nad ovladači klimatizace. Nad tímto displejem se nachází exkluzivní švýcarské hodiny Parmigiani Reverso Tourbillon, jež lze vyjmout a nosit je na ruce.

V továrně Bugatti dlouho přemýšleli o jménu pro nový vůz, ve hře byly též názvy Lydia či Bourdeaux, ale nakonec zvítězil přídomek Galibier na počest slavnému sedanu Type 57. Galibier se jmenuje také jeden z nejnáročnějších alpských průsmyků, jež pravidelně zdolávají závodníci na Tour de france.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků