Špatná zpráva úvodem: ve frankfurtském zmatku tuto krásku nenajdete. Přesto ji Bugatti odhaluje právě v době konání autosalonu. (+ video)
A tak dobrou zprávou zůstává, že vám nyní můžeme nabídnout alespoň několik prvních podrobností k vozu, který Franz-Josef Paefgen, šéf značky Bugatti, nazývá „nejvíce exkluzivním, elegantním a nevýkonnějším sedan na světě“.
Jeho plné jméno zní Bugatti 16 C Galibier a jedná se zatím jen o studii. O její pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec s dvoustupňovým kompresorovým přeplňováním. Jeho výkon by se měl pohybovat v rozmezí od 800 koní (588 kW) do 1 000 koní (735 kW). Výkon je trvale přenášen na všechna čtyři kola, o krocení tohoto mastodonta se starají mohutné brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči na všech kolech.
Podle prvních snímků, které ke svému modelu 16 C Galibier Concept značka Bugatti uvolnila, je patrné, že pokud se tato mašina skutečně dostane na silnici, půjde o mimořádně impozantní zjevení, zcela nesrovnatelné s čímkoli jiným, co v provozu více méně pravidelně potkáváme.
V paměti utkví třeba dvě čtveřice koncovek výfuků vystupující ze spodní části zadního nárazníku, ale také samotná karosérie evidentně inspirovaná klasickými vozy Bugatti z třicátých let, ovšem s výklopnou zádí, na níž prochází dlouhé třetí brzdové světlo svisle středem integrovaného okna. Přední blatníky a oba páry bočních dveří jsou vyrobeny z leštěného hliníku, zbytek karosérie je pak opatřen tmavě modrými povrchovými panely ručně vyráběnými z plastů tvrzených uhlíkovými vlákny (CFRP). Na tradiční masku Bugatti ve tvaru podkovy navazují sdružená světla sestavená ze sad LED.
Interiér působí luxusně, ale decentně, nečekejte poházené dipleje a tlačítka. Průběžná středová konzole má tvar surfu a je zhotovena ze dřeva a kůže. Uprostřed palubní desky ze stejných materiálů trůní kulaté stupnice tachometru a otáčkoměru, takže i cestující na zadních sedadlech budou moci sledovat aktuální rychlost. Zbytek provozních informací se řidič dozvídá z monitoru před volantem, další monitor se nachází vpředu nad středovým panelem nad ovladači klimatizace. Nad tímto displejem se nachází exkluzivní švýcarské hodiny Parmigiani Reverso Tourbillon, jež lze vyjmout a nosit je na ruce.
V továrně Bugatti dlouho přemýšleli o jménu pro nový vůz, ve hře byly též názvy Lydia či Bourdeaux, ale nakonec zvítězil přídomek Galibier na počest slavnému sedanu Type 57. Galibier se jmenuje také jeden z nejnáročnějších alpských průsmyků, jež pravidelně zdolávají závodníci na Tour de france.