Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Asi není pochyb o tom, jaké auto je nyní nejrychlejší na světě. Na přesné číslo si ale musíme počkat až do roku 2018.

Nástupce nejrychlejšího sériového auta planety se již oficiálně představil na jarním autosalonu v Ženevě. Bugatti Chiron má opět potenciál posunout laťku maximální rychlosti o kus dál, ale na přesné číslo nejvyšší dosažitelné rychlosti si ještě musíme počkat několik let. Podle automobilky je oficiální pokus o rekord v plánu až na rok 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když Bugatti Chiron otevře svá stavidla naplno, vysaje plnou nádrž benzínu za devět minut. Každou minutu pak motorem W16 projde 60 000 litrů vzduchu

Médiím to potvrdil přímo Wolfgang Dürheimer, prezident automobilky Bugatti. Chiron je sice již hotový, ale pro pokus o překonání rekordu ještě není auto připravené. A nejde ani tak o techniku samotnou, jako spíše o pneumatiky. Dokonce i sériový Chiron je kvůli pneumatikám rychlostně omezený.

Retro | Život řidiče | Statistiky | Sportovní auta | Fascinace

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Bugatti Chiron tak nemůže, aspoň prozatím, dát volný prostor svému osmilitrovému šestnáctiválci se čtyřmi turby. Jeho výkon 1103 kW (1500 k) a točivý moment 1600 Nm tak prozatím dotlačí Chiron „jen“ na 420 km/h. Tam ho zastaví omezovač, protože žádné produkční pneumatiky schválené pro silniční provoz větší rychlost bezpečně nevydrží. Michelin už na nich ale pracuje.

Přesto Bugatti věří, že díky nové aktivní aerodynamice a sníženému koeficientu odporu vzduchu (v porovnání s Veyronem) má Chiron šanci překonat metu 450 km/h. Dokonce je údajně v hledáčku magická hranice 300 mil za hodinu, což je 483 km/h.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků