Bugatti Chiron chce stanovit nový rychlostní rekord. Pokoří 450 km/h?

Bugatti Veyron je už od roku 2005 držitelem titulu nejrychlejšího produkčně vyráběného auta na naší planetě. O pět let později ho o sedm kilometrů v hodině překonala verze Super Sport hodnotou 431,072 km/h. V roce 2014 Veyron sesadil z trůnu Hennessey Venom GT, ten byl ale nakonec z Guinessovy knihy rekordů vyškrtnut. Jen pro připomenutí, Venom GT absolvoval rychlostní test jen v jednom směru, zároveň se podařilo prodat jen 16 aut z plánovaných 29, což nevyhovuje podmínkám pro sériové auto.

Testy | Srovnávací testy | Kupé | Fascinace | Kabriolety | Luxusní auta | Audi | Jaguar

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

V brzké době chce Bugatti se svým nejnovějším modelem zase o něco zvednout laťku. Pro magazín Autocar se tím v Goodwoodu pochlubil sám šéf automobilky Wolfgant Dürheimer: „Automobilka se pokusí stanovit nový rychlostní rekord. Už teď je jisté, že Chiron bude rychlejší než Veyron Super Sport, ale ještě nevíme, o kolik. Máme nějaké výpočty z našich simulací, ale vždycky je velký rozdíl mezi teorií a realitou.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti Chiron je ve všech ohledech dokonalejší než Veyron. O pohon se stará šestnáctiválec o výkonu 1500 koní

Uvidíme, jak moc novinka překoná dosavadní model. Předpoklady k tomu samozřejmě má, aerodynamika je zase o kus dál než tomu bylo v minulosti a zcela jinde je také motor. I nadále jde o osmilitrový šestnáctiválec, ale ten je prý z 95 % přepracován. Ze základních komponentů by údajně nebylo vůbec možné dostat takový výkon, jakým aktuálně disponuje Chiron. Tedy rovných 1103 kW (1500 koní) a 1598 Nm.

Autosalony | Kupé | Ženeva 2016 | Fascinace

Ženeva 2016 živě: Bugatti Chiron má 1500 koní a stovku zvládne pod 2,5 s

Automobilka udává maximální rychlost Chironu 420 km/h, jde ale o elektronicky omezenou rychlost. Jinak na tom nebyl ani předchozí Super Sport, který automobilka pro stanovení rekordu musela odblokovat. Problémem totiž není ani tak výkon potřebný k dosažení rychlosti, jako pneumatiky, které nedovedou čelit takovému náporu.

Jeden malý rekord už Chiron v rukávu každopádně má, během nedávné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans usedl za volant sám Dürheimer a prohnal se po rovince Mulsanne rychlostí 236 mil/h (380 km/h), čímž překonal například závodní prototyp Audi R18 o 23 mil v hodině.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků