Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu již spolykaly tolik peněz, že je lepší je dotáhnout do výroby.

Projekt nástupce Bugatti Veyron a také nová generace luxusního sedanu Volkswagen Phaeton bylo to první, co muselo každého napadnout, když se nový šéf koncernu Volkswagen zmínil o tom, že se v rámci úsporných opatření budou rušit postradatelné a nevýdělečné projekty.

Bugatti Veyron byl z obchodního hlediska propadák, protože na každém prodaném autě tratil koncern spoustu peněz. Byl to ale fascinující model a v té době si ho koncern mohl dovolit. Totéž lze říci o limuzíně VW Phaeton, kterou si vydupal Ferdinand Piech.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Byznys | Volkswagen | BMW | Renault | Peugeot | Honda | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Phaeton ale už tak fascinující nebyl a prodával se špatně. Přesto je i jeho nástupce stále v plánu a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu již spolykaly tolik peněz, že je lepší je dotáhnout do výroby.

Nástupce Veyronu má používat přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec s přeplňováním a hybridním pohonem. Výkon má dosahovat na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plně elektrický pohon příbuzný ze systémem v Audi Q6 a bude také plug-in hybrid.

Pokud jde o snižování nákladů a rušení postradatelných projektů, stále častěji se zmiňuje konec VW Beetle. Volkswagen nyní jedná s dodavateli ohledně snižování cen a také omezí marketingové a sponzorské výdaje.

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků