Bugatti Chiron a VW Phaeton unikají koncernovým škrtům

Je možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu již spolykaly tolik peněz, že je lepší je dotáhnout do výroby.

Projekt nástupce Bugatti Veyron a také nová generace luxusního sedanu Volkswagen Phaeton bylo to první, co muselo každého napadnout, když se nový šéf koncernu Volkswagen zmínil o tom, že se v rámci úsporných opatření budou rušit postradatelné a nevýdělečné projekty.

Bugatti Veyron byl z obchodního hlediska propadák, protože na každém prodaném autě tratil koncern spoustu peněz. Byl to ale fascinující model a v té době si ho koncern mohl dovolit. Totéž lze říci o limuzíně VW Phaeton, kterou si vydupal Ferdinand Piech.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | BMW | Byznys | Renault | Peugeot | Honda | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Phaeton ale už tak fascinující nebyl a prodával se špatně. Přesto je i jeho nástupce stále v plánu a Volkswagen projekt dokončí. Je totiž možné, že projekty nového modelu Bugatti a nového Phaetonu již spolykaly tolik peněz, že je lepší je dotáhnout do výroby.

Nástupce Veyronu má používat přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec s přeplňováním a hybridním pohonem. Výkon má dosahovat na 1500 koní. Nový Phaeton dostane plně elektrický pohon příbuzný ze systémem v Audi Q6 a bude také plug-in hybrid.

Pokud jde o snižování nákladů a rušení postradatelných projektů, stále častěji se zmiňuje konec VW Beetle. Volkswagen nyní jedná s dodavateli ohledně snižování cen a také omezí marketingové a sponzorské výdaje.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků