Bugatti Chiron je ženevským tahákem. Bude jich jen 500 a už skoro dvě stovky z nich mají nového majitele.

Bugatti Chiron je ženevským tahákem. Bude jich jen 500 a už skoro dvě stovky z nich mají nového majitele.

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.

Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.

Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.

Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.

Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.

Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.

Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.

Apollo Arrow má motor nastavitelný od komfortního po závodní režim. Je prostornější a také jednodušší na řízení.

Apollo Arrow má motor nastavitelný od komfortního po závodní režim. Je prostornější a také jednodušší na řízení.

Hybridní Koenigsegg Regera má výkon až 1500 koní a točivý moment 2000 Nm.

Hybridní Koenigsegg Regera má výkon až 1500 koní a točivý moment 2000 Nm.

Z klidu na 300 km/h zrychluje 1590 kg těžká Regera o tři sekundy rychleji než Bugatti Chiron.

Z klidu na 300 km/h zrychluje 1590 kg těžká Regera o tři sekundy rychleji než Bugatti Chiron.

Koenigsegg regera nemá konvenční převodovku. Snižuje to ztráty a zlepšuje reakce.

Koenigsegg regera nemá konvenční převodovku. Snižuje to ztráty a zlepšuje reakce.

Tento plug-in hybridní čínský supersport se jmenuje Techrules TREV, tedy Turbine-Recharging Electric Vehicle.

Tento plug-in hybridní čínský supersport se jmenuje Techrules TREV, tedy Turbine-Recharging Electric Vehicle.

Jezdí na elektřinu, ale tu si vyrábí spalovací turbínou. Výkon je 1045 koní.

Jezdí na elektřinu, ale tu si vyrábí spalovací turbínou. Výkon je 1045 koní.

Nádrž na 80 litrů paliva a plně nabité baterie prý postačují na dojezd přes 1900 km.

Nádrž na 80 litrů paliva a plně nabité baterie prý postačují na dojezd přes 1900 km.

Zenvo ST1 je dalším supersportem s výkonem přes tisíc koní.

Zenvo ST1 je dalším supersportem s výkonem přes tisíc koní.

Přeplňovaný osmiválec o objemu 6,8 litru disponuje parametry 1104 koní a 1430 Nm.

Přeplňovaný osmiválec o objemu 6,8 litru disponuje parametry 1104 koní a 1430 Nm.

Maximální rychlost je omezena na 375 km/h, stovka proběhne za tři sekundy.

Maximální rychlost je omezena na 375 km/h, stovka proběhne za tři sekundy.

Největší monstrum autosalonu se jmenuje Arash AF10. Má pět motorů a pět převodovek.

Největší monstrum autosalonu se jmenuje Arash AF10. Má pět motorů a pět převodovek.

Každé kolo pohání jeden elektromotor o výkonu 220 kW, zadní nápravu pak pohání ještě spalovací osmiválec, který přidá ještě 671 kW (912 koní).

Každé kolo pohání jeden elektromotor o výkonu 220 kW, zadní nápravu pak pohání ještě spalovací osmiválec, který přidá ještě 671 kW (912 koní).

Jenže navzdory mnoha motorům nejsou ve finále parametry tak výjimečné. Stovka opět zhruba za tři sekundy, maximálka 323 km/h je v tomto klubu ostuda.

Jenže navzdory mnoha motorům nejsou ve finále parametry tak výjimečné. Stovka opět zhruba za tři sekundy, maximálka 323 km/h je v tomto klubu ostuda.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.
Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.
Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.
Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.
40
Fotogalerie

Bugatti Chiron a 5 dalších supersportů s výkonem 8258 koní [fotogalerie]

Kapitoly článku:


Titul „Monstrum ženevského autosalonu 2016“ ovšem míří na stánek společnosti Arash. Než se podíváte na následující odstavce, hezky se usaďte, jinak to s vámi sekne. 

Arash AF10 je totiž stroj, který kombinuje čtyři elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo a kdy každý má 220 kW. Dohromady pouze tato část vyprodukuje 880 kW (1197 k), což by mohlo stačit. Jenže pak tu máme i spalovací motor o objemu 6,2 litru, který přidá dalších 671 kW (912 k). Celkově tento hybrid nabízí 1551 kW, což přeloženo znamená 2109 koní. Točivý moment nabídne 2280 Nm. Maximální rychlost je ale nakonec pouze 323 km/h. 

supersports_02.JPGsupersports_06.JPGsupersports_08.JPG
Není nejrychlejší, ale jednoznačně to je největší monstrum autosalonu. Arash AF10 má pět motorů a pět převodovek

Každý elektromotor má také dvoustupňovou převodovku, spalovací motor může mít manuál, nebo automatickou převodovku. Na každý pád má AF10 kromě pěti motorů také pět převodovek. Navzdory brutálním parametrům ale nakonec nejde v kontextu ostatních o tak rychlý stroj. Sprint na stovku zvládne za méně než tři sekundy, na 0-300 km/h skoro třikrát více času než Koenigsegg. Pružné zrychlení 80-120 km/h ovšem proběhne za 1,8 s. 

Tábor těchto pěti vybraných supersportovních vozů, které ke svému pohonu ještě potřebují fosilní palivo, tak přináší hezký společný výkon 6072 kW (8258 koní).

supersporty (5).JPGsupersporty (1).JPGsupersports_09.JPGsupersporty (29).jpgsupersporty (9).JPGsupersporty (31).jpgsupersporty (32).jpgsupersporty (33).jpgsupersporty (10).JPGsupersporty (11).JPGsupersporty (13).JPGsupersporty (15).JPGsupersporty (17).jpgsupersporty (18).jpgsupersporty (19).jpgsupersporty (20).jpgsupersporty (23).jpgsupersporty (25).jpgsupersporty (26).jpgsupersporty (27).jpgsupersporty (6).JPGsupersporty (8).JPG

Doporučujeme

Články odjinud