Bufori CS: exotický sporťák ještě letos

Svět sportovních automobilů bude mít v roce 2010 dalšího člena, a to díky malajské společnosti Bufori a jejímu modelu CS. Zkratka CS má znamenat Compact Sports a stala se jménem vozu, jenž je charakterizován svými tvůrci jako čisté a výkonné dvoudvéřové kupé s lehkou stavbou, při níž se ve značné míře uplatnily uhlíkové kompozity a kevlar.

Podrobností zatím mnoho neznáme, ale Bufori CS bude poháněno přeplňovaným „dvoulitrem“, jenž zajišťuje „přirozený výkon a radostné jízdní zážitky“. Mezi další zajímavé prvky patří propracovaný prostorový rám, závěsy kol s nestejně dlouhými horními a spodními rameny a plně stavitelné pérování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Bufori zároveň načrtla plány stavět vysloveně závodní verze typu CS s označením BMS R1, přičemž zkratkou BMS Bufori nazývá svoji závodní divizi. Vývoj údajně probíhá ve spolupráci s firmou Axle Motorsport a debut vozu je nahlášen na šestapadesátou Velkou cenu Macaa, kde je nasadí nová stáj BMS Axel Racing. Felix Haller z vedení Bufori k tomu poznamenal: „Po dvou letech tvrdé práce na vývoji nového sportovního vozu jsme rádi, že můžeme představit i jeho sportovní variantu. (...) Pro premiéru jsme si snad nemohli vybrat lepší příležitost. Naším cílem bylo přivést závodní technologie do běžných a pro silnici určených vozů Bufori CS.“ Další podrobnosti o modelu CS budou uvolněny ještě během tohoto roku, kdy by se měl též začít vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bufori La Joya Mk. III

Firmu Bufori Motor Car Company (BMCC) založila trojice bratrů Khouriů v australském Sydney roku 1986 a v jejím čele dodnes stojí Gerry Khouri. V devadesátých letech se společnost přestěhovala do Malajsie. Na zakázkuu ní vznikají v čistě ruční produkci exkluzivní automobily, v současnosti se nabízí model Bufori La Joya, dvoumístné kupé s vidlicovým šestiválcem 2,7 l uloženým příčně před zadní nápravou. A již brzy se k němu přidá nové Bufori CS.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků