Budoucnost roadsteru BMW Z4 je nejistá. Nástupce možná nebude

Trh roadsterů stagnuje. Zatímco velké sportovní a luxusní vozy se drží dobře, malé sporťáky, které hrají roli druhého nebo třetího auta v rodině, se nyní moc dobře neprodávají. Jedním z těch méně úspěšných je i BMW Z4, jehož druhá generace je na trhu od roku 2009.

Mnichovského roadsteru se v roce 2014 prodalo jen 5373 v Evropě a 2150 v USA. To je meziroční propad o více než 11 % na obou trzích. Přitom v prvních dvou letech výroby si novou Z4 našlo jen v Evropě přes 13 000 zákazníků. I tak je to ale méně, než kolik se prodávalo první generace roadsteru (a kupé) Z4.

Testy | Sportovní auta | BMW | Fascinace | Kabriolety | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Nástupce je v nedohlednu. Přestože BMW údajně pracuje s Toyotou na společné platformě pro malé zadokolky, není vůbec jisté, jestli se malý sportovní model vrátí. „Prodeje malých sportovních aut už se možná nikdy nevrátí na předkrizovou úroveň,“ řekl na konci minulého roku médiím Ian Robertson, ředitel prodeje společnosti BMW.

Klaus Fröhlich, šéf vývoje automobilky BMW, pro Automotive News řekl, že každému musí být jasné, že prodeje v segmentu malých sporťáků a roadsterů klesají. Největší trh světa, Čína, o ně totiž nemá zájem. Čínští zákazníci mají raději soukromí a ani místní znečištěné ovzduší prý není vhodné pro provoz otevřeného auta.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | BMW

Video: Samodriftující BMW v souboji s mistrem driftu

I tak by ale Fröhlich nový roadster BMW Z4 viděl rád do roku 2020. Důležité ovšem je, aby se značce dařilo a dokázala postavit pro špatně prodejné auto obchodní model. Vypadá to, že by měla značka co dělat udat v prvních letech výroby více než 30 000 aut ročně. A s takovým množstvím se vývoj moc vyplácet nebude, zvláště když si u menšího sportovního modelu nemůže značka dovolit požadovat veliké obchodní marže jako u exkluzivnějších modelů.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků