Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Evropská unie podporuje svými dotacemi všemožné projekty od vývoje běžných automobilek až po ryze ekologické projekty. Třeba nedávno jsme tu měli vozíky naplněné akumulátory, díky kterým byste mohli se svým elektrickým autem cestovat dokonce i dále než jen do práce a zpět. Dnes můžeme nabídnout další projekt, který vznikl díky dotaci od EU. Jmenuje se Rasa.

Zajímavosti | Elektromobily | Video

Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií  

Rasa v podstatě ztělesňuje představy o mobilitě budoucnosti podle EU. Je to velmi lehký dvoumístný elektromobil, který si vyrábí elektřinu za pomoci vodíkového palivového článku. Jestli si říkáte, že jde o věc absolutně nereálnou, pak se pletete. Ještě letos vyrazí do provozu dvacet testovacích Ras, na trhu by měl být tento vůz (respektive toto vozítko) do dvou let.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Rasa používá čtyři elektromotory, kdy je každý umístěn u jednoho kola, takže ano, je to čtyřkolka. Palivový článek má výkon 8,5 kW a dojezd na 1,5 kg vodíku dosahuje na 480 kilometrů. Základem automobilu jsou karbonové díly a celý hnací řetězec obsahuje pouze osmnáct pohyblivých částí. Dohromady vůz váží 580 kg.

EU podpořila Rasu dotací ve výši dvou milionů eur. Společnost Riversimple, která má vůz na svědomí, počítá s tím, že by se Rasa pronajímala podle podobného formátu, jaký známe z operativního leasingu. Zákazníci by pouze platili nájem a o nic by se nestarali. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků