teoretický dojezd 500, reál tak cca 300... Na nějaké to ježdění po městě a blízkém okolí to je v pohodě... A rozhodně to vypadá líp než Tesla 3
nejnovejsi Skoda Octavia 2.0TDi ma teoreticky dojezd 1315km, realne s tim jde najet cca 850km, dojezd je ciste subvjektivni zalezitost a rekneme trnem v oku hlavne tem co potrebuji nejaky argument proti :-D zvlastni ze v dobach minulich lidi moc netrapilo ze maj dojezd jen asi 350-400km (80 leta) a pritom s tema autama vpohode jeli treba do Jugosky, ze to nektere trapi zrovna ted u BEV v dobe kdy vetsina lidi s tim autem stejne po vetsinu roku jezdi jen kolem "benzinky" ? :-D
Mate recht, kdo preseda z Trabanta, nebude I-Pacem na dlouhych trasach zklaman ;-)
záleží na užití auta.. Pokud někdo jezdí krátký trasy nebo po městě, tak to asi neřeší... Ale pokud někdo jezdí hodně, tak to je celkem zásadní věc. Já třeba u tý octávky TDI beru plnou min. jednou týdně... Mně se třeba hodně líbí myšlenka CNG. Ale reálný dojezd O3 na úrovni 300km je prostě KO kritérium. Bych na čerpačce byl ob den...
Elektrokáru i když je to velkobaterkáč jako Tesla, každou noc píchneš na pomalou domácí, garážovou nebo uliční nabíječku. Je je to jen o jiném způsobu používání a přemýšlení než se spalovákem.Ideální pro dobrou životnost baterky je udržovat nabití v rozmezí cca od 30 do 80 %. Je to stejné jako u mobilu, kterej většina večer píchne do nabíječky aby druhej den byl k použití.Jen pro těch pár rozlítanejch jedinců co jezděj často dlouhý štreky, bude ještě nějakou dobu praktičtější spalovák.
To zalezi, na co to auto mas a jaky mas doma ampery. Pri 20A nabijes Teslu 25km za hodinu, 40A 50km za hodinu atd... Ono je to hoodne elektriky :-)Ostatne kolik to tesle prepocitali emise v Singapuru, 480g CO2/km? Maji lepsi energeticky mix nez CR...Ja jsem pocital, ze z Anglie do CR, pokud budou po ceste ciste superchargery, bych s Teslou jel asi 35 hodin. Normalne to zajedu za 14 hodin, jezdim to nekolikrat rocne... Proste na dalnici na dlouhou jizdu je to uplne na nic (realne dobijis kazdych cca 250-300km...)..
Jo a v zime musis jeste topit, to je dojezd o dalsich 30 km nizsi ... :-)
Evidentně to není auto pro tebe. Na dlouhý štreky jseš odkázanej na spalováka. ;-)
Ano to víme že elektromobil dnes funguje jen okolo komína
Tesly díky pořádnejm baterkám a bezstarostný sítí nabíječek v pohodě fungujou na dlouhý štreky, ale ne pro rozlítaný cesťáky s placatou prdelí a jazykem na vestě co močej za jízdy do PET lahví, aby ušetřili čas. B-]A konci cesty člověk není tak unavenej z hluku a vibrací jako ze spalovací popelnice.
Dizajn je pekný, čistý bez zbytočných agresívnych kriviek ako majú súčasné japonské SUV-ka. A som veľmi rád, ako utešene bude už onedlho rásť ponuka elektromobilov. Okrem iného aj preto, že s rastúcim predajom elektromobilov bude klesať cena tejto technológie a stále viac a viac firiem bude investovať do ďalšieho vývoja. Čo spôsobí ďalší pokles technológie.Stále viac preto uvažujem, že budúce nové auto u mňa bude elektromobil. Dieslové či benzínové autá sú pre mňa asi tak moderné ako parný rušeň v Japonsku... :-D
Tak jestli budeš příští auto kupovat za 10-15 let tak to elektromobil možná už nebude úplně marná volba
Model 3 o 15 rokov??? WTF
Místo úplně zbytečného a v podstatě nesmyslného údaje o max.točivém momentu mohli například dát info o nejvyšší rychlosti. Nebo si Jaguar myslí že jeho zákazníky maximálka nezajímá ?
Copak rychlost, ale toto je "bomba": "Využívá při tom lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Osmdesát procent dobití je dosaženo za 90 minut díky nabíjecímu zařízení o výkonu 50 kW." 90 minut sem 90 minut tam. Takže jenom další důkaz o tom že eauta na baterky jsou cesta nikam. :-). To k tomu budou dávat mobilní kino?P.S. rychlost bych u eaut na baterky omezoval na 80km/h a do tabulek jim to bude dávat "hezká" čísla. Udávat délku dobíjení bych naopak zakázal :-).
Svůj mobil taky nabíjíš za 5 min? Nauč se nedřiv něco vo baterkách.
Ale srandovni je, ze jak tento clanek, tak hned vedle clanek o golfu GTE a v podstate vsechy ostatni clanky ti proste nereknou, za jak dlouho se to nabije na 100% :) Jen na 80, 90%.A protoze o baterkach neco vim, znam duvod, proc to nereknou, tech poslednich 10,20% totiz trva mnohem dele nez ten zacatek nabijeni... :)
a proc by melo lidi zajimat jaka je maximalka? tohle neni supersport na trhani rychlostnich rekordu :-Dodhaduju ze drtiva vetsina lidi ani netusi jakou maximalku ma jejich auto, a kdys se jich na to zeptas, tak se podivaj na budik rychlomeru a reknou ti tu nejvetsi cislovku co si na nem prectou B-]
A ty taky nemáš tušení jak tyhle umí jet tvoje auta ?Mimochodem právě u elektromobilů často bývá tahle hodnota nečekaně nízká, alespoň vzhledem k deklarovanému výkonu
ne nemam tuseni, je me to tak nejak volne kolik ma maximalku moje auto, odhadem tak 170-180? je me to k nicemu, vic nez 130-150 s tim nemam potrebu jet aj na dalnici v Reichu
Pak nejsi cílovou skupinou Jaguaru.
"I-Pace od Jaguaru reprezentuje asi všechny dnešní trendy v oblasti vývoje automobilů."Už 1. věta je blábol. Efektivní elektromobil neztrácí zbytečně drahocenou energii vysokým odporem tvaru karoserie. Koeficient odporu vzduchu u i-Pace je 0,29 což je o několik generací pozadu za starejma Priusama. Vo ohromné slepé a zbytečné mřížce chladiče ani nemluvě.I-Pace reprezentuje leda dnešní nesmyslnou módu SUV ne trendy z vývoje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.