Budoucnost Aston Martin: Angličané vyložili karty

Máme pro vás informace o plánech Astonu na následující tři roky. Těšit se můžeme na supermini i superexklusivní One-77.

Takřka všechny automobilky, Aston Martin pochopitelně nevyjímaje, byly hluboce zasaženy globální ekonomickou recesí, která však u většiny z nich paradoxně podpoří rozvoj i do sfér, jež dosud neokusily. Rovněž Aston Martin hodlá expandovat svými modely do tržních segmentů, ve kterých se zatím žádný Aston neobjevil.

Začněme od spodní části spektra. Již příští rok se rozběhne výroba modelu Aston Martin Cygnet, subkompaktu vycházejícího z Toyoty iQ, ovšem s vlastním interiérem a exteriérovými doplňky. Celá pohonná jednotka zůstane zřejmě beze změn, ale Cygnet se má prodávat zhruba za dvojnásobek ceny Toyoty iQ. Objeví se pouze v Evropě, kde jej bude Aston potřebovat ke splnění komplexních emisních limitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda Concept / Aston Martin Cygnet / Aston Martin Rapide

Poněkud výše stane nový Vantage V12, jenž se bude v omezených sériích vyrábět po boku jeho osmiválcového příbuzného. Šestilitrová pohonná jednotka je naladěna na 517 koní (380 kW) a určena bude opět především pro Evropu. Dvojčata řady DB (DB9 a DBS) se dočkají drobných modifikací, nejvýznamnější novinkou tak nejspíš zůstane čtyřdvéřový Rapide s šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem sníženým na 476 koní (350 kW) a točivým momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 / Aston Martin DBS Volante / Aston Martin V12 Vantage

Přes předchozí zprávy nyní Aston Martin oficiálně potvrdil návrat legendárního jména Lagonda, jež ponese vůz vycházející z prapodivné studie představené letos v Ženevě. Lagonda by se měla začít prodávat na počátku roku 2012 a dopřát si ji budou moci kromě Evropanů též zákazníci v Rusku nebo Číně.

A na závěr zde máme skutečnou perličku, nejexkluzivnější Aston Martin všech dob v podobě sedmisetkoňového supersportu One-77, jenž se má začít vyrábět ještě koncem letošního roku. Ale o skutečné „výrobě“ zde zřejmě nebude řeč, neboť světlo světa má spatřit jen 77 vozů tohoto typu. S cenou bezmála dva miliony Euro půjde o jedno z nejdražších aut současnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků