Budoucnost Aston Martin: Angličané vyložili karty

Máme pro vás informace o plánech Astonu na následující tři roky. Těšit se můžeme na supermini i superexklusivní One-77.

Takřka všechny automobilky, Aston Martin pochopitelně nevyjímaje, byly hluboce zasaženy globální ekonomickou recesí, která však u většiny z nich paradoxně podpoří rozvoj i do sfér, jež dosud neokusily. Rovněž Aston Martin hodlá expandovat svými modely do tržních segmentů, ve kterých se zatím žádný Aston neobjevil.

Začněme od spodní části spektra. Již příští rok se rozběhne výroba modelu Aston Martin Cygnet, subkompaktu vycházejícího z Toyoty iQ, ovšem s vlastním interiérem a exteriérovými doplňky. Celá pohonná jednotka zůstane zřejmě beze změn, ale Cygnet se má prodávat zhruba za dvojnásobek ceny Toyoty iQ. Objeví se pouze v Evropě, kde jej bude Aston potřebovat ke splnění komplexních emisních limitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda Concept / Aston Martin Cygnet / Aston Martin Rapide

Poněkud výše stane nový Vantage V12, jenž se bude v omezených sériích vyrábět po boku jeho osmiválcového příbuzného. Šestilitrová pohonná jednotka je naladěna na 517 koní (380 kW) a určena bude opět především pro Evropu. Dvojčata řady DB (DB9 a DBS) se dočkají drobných modifikací, nejvýznamnější novinkou tak nejspíš zůstane čtyřdvéřový Rapide s šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem sníženým na 476 koní (350 kW) a točivým momentem 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 / Aston Martin DBS Volante / Aston Martin V12 Vantage

Přes předchozí zprávy nyní Aston Martin oficiálně potvrdil návrat legendárního jména Lagonda, jež ponese vůz vycházející z prapodivné studie představené letos v Ženevě. Lagonda by se měla začít prodávat na počátku roku 2012 a dopřát si ji budou moci kromě Evropanů též zákazníci v Rusku nebo Číně.

A na závěr zde máme skutečnou perličku, nejexkluzivnější Aston Martin všech dob v podobě sedmisetkoňového supersportu One-77, jenž se má začít vyrábět ještě koncem letošního roku. Ale o skutečné „výrobě“ zde zřejmě nebude řeč, neboť světlo světa má spatřit jen 77 vozů tohoto typu. S cenou bezmála dva miliony Euro půjde o jedno z nejdražších aut současnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků