Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

11 komentářů

Adolf
14. července • 23:35

Budou z recyklovaných bankovek EURA. Po dolaru další měna krytá hovnem. :-D

Martin
14. července • 19:31

Bude z lejn. Je to EKO, je to BIO, je to COOL, je to MULTI. A hlavně se to pro Skanskou vyplatí.

vestaxo
14. července • 14:02

Za prvé, sú plasty horľavé, teda taká havária benzínovej cisterny pošle do hája nielen cestu, ale aj tie trubky pod ňou.Dúfam, že tam nemysleli ťahať plynové.Za druhé, plast je krehký a láme sa, za tretie, plast nieje oderu odolný, ľahko sa poškriabe, taký jeden pásový buldozér, asi narobí peknej škody.A za štvrté, plasty sa zelektrizovávajú.Nechcem vedieť, jaké to bude vystúpiť z auta za búrky.A za piate.Tá adhézia...Zaprší a ...

Martin
14. července • 14:15

a za šesté jsou plasty a plasty

Fantomas
14. července • 14:38

Ano, ty recyklované bývají nejlepší :-)

Adolf
15. července • 23:01

recyklované svědomí

Fantomas
14. července • 9:42

Přínosem pro životní prostředí není plastová silnice, ale spíš nevyrábět tolik zbytečných plastů.
Když jsme u aut, kupte si například nový čep do přední nápravy. Má na sobě plastovou krytku, dál je zatavený v plastové folii a to celé je v krabičce. A takhle je to u každé i jen malé součástky. Po jedné menší opravě ču údržbě auta vám v dílně zbyde velká kupa krabic a plastů. Tolik zbytečně vyrobených věcí, zbytečné práce, peněz, energie, materiálů....

Perkins
14. července • 11:04

Přesně tak!! Tato myšlenka mě napadne vždy, když dojdou nové náplně do tiskáren.Ta malá náplň je zabalena do tuny plastů a papíru, které po rozbalení putují samozřejmě do košů, sic tříděných. Neuvěřitelné !! Taková oprava na autě za 200 litrů potom vyprodukuje celý kontejner odpadů.

Quebe
14. července • 9:51

S tím nezbývá, než souhlasit. A není to zdaleka jen u součástek do auta...

wolff
14. července • 9:18

Jo je to výborný nápad..., jen sem se ještě nesetkal s plastem, který by nedegradoval vystaven přímému slunečnímu záření.Další problém by byla adheze, která by byla dle mého soudu výrazně horší než je tomu u asfaltu či betonu.Dále si neumím představit, že by ten plast při vysokých teplotách nějak zásadně odolával opotřebení například při brzdění 14 t kolosu...Ale třeba to mají vychytané, tak sem s tím... nápad je to dobrý a minimálně v městkých a obecních podmínkách asi dobře využitelný....P.S. Levné to ale nebude..., to ani náhodou.

Quebe
14. července • 9:56

Já osobně mám pocit, že o nějakou adhezi se nikdo ani náznakem nezajímal. Skoro vždy, když se něčím drnká na notu ochrany životního prostředí, znamená to, že klíčové vlastnosti daného produktu budou stát za houbeles a předčí ho v tomto ohledu i ten největší konvenční shit. Tak jako např. u pneumatik s nízkým valivým odporem.

Doporučujeme

Články odjinud