Budou silnice z recyklovaného plastu místo z asfaltu?

V nizozemském Rotterdamu vyzkouší, jaký potenciál mají silnice vyrobené nikoli z tradičního asfaltu, ale z recyklovaného plastu. Nápad představila společnost VolkerWessels. K výrobě plastových bloků chce použít recyklovaný odpad, především ten vylovený v moři.

Povrch „silnice budoucnosti“ má být sestaven ze snadno spojitelných plastových bloků, takže vlastně půjde o jakési obří Lego. Vnitřek silnice má být dutý, takže v něm mohou být ukryty třeba kabely, potrubí a podobně. Plastová silnice má mít především přínos pro životní prostředí, neboť při výrobě asfaltu prý vznikají až dvě procenta emisí spojených s dopravou.

Život řidiče | Názory

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Výhodou modulové silnice z plastu bude i rychlost stavby a cena. Není potřeba složité zpevněné podloží a ušetří se údajně také na údržbě. Pokud dojde třeba k poruše kanalizace pod silnicí, prostě se jen rozebere potřebný díl a nebude se muset rozkopávat celá komunikace.

Podobný nápad už měli v Indii, kde ale silnice nevyrábí z plastu, nýbrž využívají recyklovaný plast k výrobě asfaltu, uvádí magazín Gizmodo. Jednou z výhod plastové silnice ale má být také odolnost proti erozi, povětrnostním vlivům a teplotám (konstrukce prý snadno odolá teplotám od -40 do +80°C).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků