Brzy možná ze showroomů zmizí automobily. Tedy alespoň některé. BMW začalo testovat vizualizaci vozů na mobilech.
Už v minulém roce se německá automobilka nechala slyšet, že tradiční showroomy se do několika let změní. BMW by v budoucnu chtěla zákazníky získat využitím moderních technologií.
Automobilka už začala s testováním pilotního programu pro modely i3 a i8. Vozy už fyzicky nemusí stát v showroomu. Zákazník si je díky vizualizacím v 3D rozšířené realitě prohlédne na svém mobilu.
Vizualizace je zcela interaktivní. Potenciální kupec může třeba virtuálně otevřít i dveře či kufr a nahlédnout dovnitř. Zároveň si vyzkoušet všechny barvy, které jsou k dispozici.
"Při našich prvotních testech jsme viděli lidi sklánět hlavu, když se chtěli dostat do auta. Jako kdyby tam skutečně byla střecha, o kterou by se mohli udeřit do hlavy," řekl Andrea Castronovo, viceprezident BMW Group.
Po skončení pilotního programu chce BMW nabídnout aplikaci v Google Play. Budou si ji tak moci užít všichni uživatelé Android zařízení, které budou podporovat Tango technologii, na jejímž základě tyto technologie fungují.