Budou muset mít auta povinně ochranu proti kybernetickému útoku?

14 komentářů

skipy
16. února • 20:34

Ctou Bibli? Nectou. Zjeveni Janovi.
Digitalni otroctvi je nevyhnutne ve vsech myslitelnych oblastech a "demokracie" je jen manipulacni iluze.

XiXao
13. února • 9:11

Kdysi byla auta symbolem svobody jednotlivce, hlavně v USA. Teď lidi budou nastupovat do aut s vědomím, že jsou sledováni na každém kroku a ještě k tomu jsou vydáni na pospas psychopatickým hackerům, kteří ovládnou jejich auto jako dětskou hračku. Já nevidím jediný důvod, proč by auto mělo být on-line a už vůbec ne jeho základní provozní funkce. Když nemají rozum výrobci, měli by ho mít lidi a taková auta vůbec nekupovat.

Vana666
13. února • 7:47

Nj, zvykejme si. Dnes patří mezi základní údaje o autě emise CO2 a počet turbodmychadel, zítra to bude operační systém a nainstalovaný firewall.Bude legrace až se to začne v půlce D1 samo aktualizovat, se třemi restarty

runner42
13. února • 9:09

Datová konektivita vozidel je věc nevyhnutelná.
Bezpečnost je ovšem věcí designu a kontinuálního zlepšování, nikoliv nějakých dodatečných nástrojů.

Vana666
13. února • 9:30

proč by konektivita měla být nevyhnutelná ?

runner42
13. února • 13:42

Protože to je jen o pokračování rozvoje informačních technologií. Konektivita umožní rozvoj car-to-car komunikace, z čehož bude benefitovat např. navigace, pak zde je možnost vzdálené diagnostiky, vzdálené ovládání parametrů prostředí (klimatizace/topení), různé firemní funkce včetně sledování a vyhodnocování ekonomie provozu vozidla, zvýšená ochrana proti odcizení atd. Těchto funkcí je opravdu hodně.Je v pořádku, že se o těchto věcech hovoří teď, protože nejlepší je ovlivňovat je ve fázích studií proveditelnosti a návrhu, než dodatečně až někdo něco ukuchtí.
Nebo to dopadne stejně špatně, jako je bezpečnost průmyslových sítí - zastaralá architektur, protokoly bez bezpečnostních mechanizmů, chybějící autentizace.... To je teprve bomba, která zanedlouho vybuchne.Ovšem to nic nemění na tom, že zmiňovaný senátní borec plká kraviny.

Vana666
13. února • 15:05

Nj, až si říkám jak jsme se dodnes bez toho dokázali obejít

jehoVista
13. února • 9:41

Jestli se prosadi auta bez ridicu, tak to asi nutne bude, protoze komunikace s ostatnimi auty bude zvysovat bezpecnost provozu.

Vana666
13. února • 10:01

jo, tohle logiku má

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jednabedna
13. února • 10:44

Na to stačí výkonnější obdoba NFC. Není třeba být online.

DDT
13. února • 0:37

to je k pousmátí, americkej strejda nakazuje co má mít auto povinně...

beda
13. února • 7:45

http://www.cnews.cz/ecall-eu-chce-od-roku-201... ... a co dělá bruselskej úředník?

runner42
12. února • 21:05

Jestli je to opravdu koncipováno takto, pak by bylo nejlepší, aby se pan senátor nepletl do věcí, kterým nerozumí.
Zřejmě zoufalá lobby firem McAfee, TrendMicro atd, které zatím přežívají, přestože antivirové nástroje jsou reliktem předchozího tisíciletí.

jednabedna
12. února • 23:27

Možná by bylo rozumnější prostě opustit myšlenku, že do aut bude moci (kdokoli, výrobce, servis, policie, mýtný šmíra či jiný bigbrother) dálkově nahlížet a prostě je zakázat připojovat online. A nebude tedy ani onen bezpečnostní problém. Nemám pocit, že bych jezdil po naší polodálnici formuli jedna a musel nutně být připojen na telemetrii a podobné vymoženosti. Emergency call může fungovat i jen jednosměrně z auta ven bez propojení s CAN-Bus a nic jiného potřeba není.

Doporučujeme

Články odjinud