Budou muset mít auta povinně ochranu proti kybernetickému útoku?

Americký senátor Ed Markey zvolený za stát Massachusetts představil návrh zákona na povinné vybavení aut ochranou proti kybernetickému útoku, tedy jakýmsi antivirovým programem. Kybernetické útoky vůči osobním autům jsou poslední dobou stále častěji přetřásány i v médiích.

Například i německý ADAC upozornil na poměrně snadný průnik přes zabezpečení systému iDrive u BMW, kdy šlo z naprosto cizího počítače na dálku ovládat základní funkce auta jako zámky dveří, zapalování a palubní systémy.

Zajímavosti | Video | Technika | Příslušenství | Názory | Ostatní značky

Hacknout auto? V dohledné době zřejmě žádný problém…

Podobné záležitosti asi nemusí trápit majitele „hloupých“ aut, ale dnes už jsou internet a složité palubní systémy komunikující s mobilními telefony a počítači dostupné prakticky v každém autě. Navíc je prý poměrně snadné se například přes Bluetooth do vozu „nabourat“ a dokonce měnit jeho nastavení.

Senátor Ed Markey svůj návrh zákona o povinném vybavení aut ochranou proti zneužití opírá o zjištění, že ze 16 dotázaných automobilek jen dvě dokážou ihned reagovat na zprávy o prolomení jejich zabezpečení.

Bezpečnost | Život řidiče | Byznys

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Pokud bude zákon schválen v navrhované podobě, vyplynou z toho pro výrobce a prodejce aut dvě nové povinnosti: auta prodávaná v USA budou muset být vybavena ochranou proti „hacknutí“ a informace o stupni ochrany budou muset být uvedeny na etiketě nabízeného auta v showroomu podopně jako údaje o spotřebě paliva a emisích.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků