Budou díly na japonská auta konečně levnější? EU navrhla zrušit clo.

Právem velebná spolehlivost japonských aut bývá vykoupena vyššími cenami originálních náhradních dílů ve srovnání s evropskými automobilkami. Jednou z příčin je clo ve výši 3,0 až 4,5 procenta, kterým jsou zatíženy automobilové součástky dovážené do EU z Japonska.

Podle japonského byznys deníku Nikkei, citovaného na Autonews.com, se ročně protočí v tomto byznysu asi 3,7 miliardy eur (96 miliard Kč).

Evropská unie je podle tohoto zdroje připravena zrušit s okamžitou platností dovozní cla na autodíly výměnou za zrušení cel, které uvaluje Japonsko na potraviny z Evropy. Například víno podléhá dovozní dani 15 procent, u sýrů je to dokonce 30 procent.

EU je údajně ochotna zrušit až 90 procent všech cel na dovoz zboží z Japonska. Automobily ze země vycházejícího slunce však budou mít nadále v Evropě konkurenční nevýhodu, neboť budou stále podléhat desetiprocentnímu clu.

Kvůli úpravě celního styku mezi EU a Japonskem se příští týden sejdou v Bruselu zástupci obou stran na třetí kolo vzájemných rozhovorů.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek