Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Audi pracuje na podvozku, který má energii pohlcování rázů přeměnit na elektřinu a napájet tak akumulátory hybridů. To prý prodlouží dojezd a zvýší efektivitu provozu auta. Nápad by mohl najít uplatnění i v nehybridních modelech.

Automobilka Audi úspěšně odzkoušela prototyp podvozku na hybridním modelu Audi A3 e-tron. Sice nikdo nechtěl specifikovat, jak podvozek proud vyrábí, ale pravděpodobně půjde o promyšlený klikový mechanismus měnící vodorovný pohyb tlumiče na otáčivý. Ten následně roztočí generátor elektřiny.

Testy | SUV | Video | Audi

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Podle Audi je pak snadné na stejném principu postavit i adaptivní podvozek, protože když půjde energii z tlumiče brát, půjde mu ji i poslat. Lze tak eliminovat třeba naklánění karoserie v zatáčce u sportovních modelů.

Do sériové výroby elektřinu vyrábějícího podvozku je ještě asi dlouhá cesta, ale už teď můžeme celkem s jistotou říci, že na českých silnicích budou akumulátory elektromobilů a hybridů Audi vždy nabity na maximální kapacitu po několika kilometrech.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků