Bude podvozek Audi vyrábět proud pro baterie hybridů?

Audi pracuje na podvozku, který má energii pohlcování rázů přeměnit na elektřinu a napájet tak akumulátory hybridů. To prý prodlouží dojezd a zvýší efektivitu provozu auta. Nápad by mohl najít uplatnění i v nehybridních modelech.

Automobilka Audi úspěšně odzkoušela prototyp podvozku na hybridním modelu Audi A3 e-tron. Sice nikdo nechtěl specifikovat, jak podvozek proud vyrábí, ale pravděpodobně půjde o promyšlený klikový mechanismus měnící vodorovný pohyb tlumiče na otáčivý. Ten následně roztočí generátor elektřiny.

Testy | Video | SUV | Audi

Test Audi SQ5: Bezkonkurenční

Podle Audi je pak snadné na stejném principu postavit i adaptivní podvozek, protože když půjde energii z tlumiče brát, půjde mu ji i poslat. Lze tak eliminovat třeba naklánění karoserie v zatáčce u sportovních modelů.

Do sériové výroby elektřinu vyrábějícího podvozku je ještě asi dlouhá cesta, ale už teď můžeme celkem s jistotou říci, že na českých silnicích budou akumulátory elektromobilů a hybridů Audi vždy nabity na maximální kapacitu po několika kilometrech.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků