Bude i nový Golf „obětí“ downsizingu?

Německá automobilka Volkswagen je známá svými tendencemi snižovat objem motorů, tedy jít cestou tzv. downsizingu, přičemž objem se snaží nahradit kompresorem nebo turbem. Poté, co se v modelu Passat objevil čtyřválec 1,4 TSI už víme, že to automobilka myslí vážně. Nejnověji se začaly šířit spekulace ohledně agregátů pro šestou verzi oblíbeného modelu Golf.

Podle neoficiálních informací, by 1,4 litrový agregát měl nahradit čtyřválec s objemem 1,2 l. nabízející výkon kolem 75 koní. Tento motor by se vyznačoval poměrně nízkými provozními náklady a nižším počtem vylučovaných emisí CO2. Ještě více neuvěřitelné se však zdají být spekulace ohledně nového litrového agregátu, který se pravděpodobně taky objeví v nabídce motorů pro Golf VI.

Závěrem nutno dodat, že kolem každého dlouho očekávaného modelu se vedou různé spekulace a výjimkou není ani tento případ. Zda se v nabídce objeví přeplňovaný čtyřválec 1,4 s výkonem 170 koní, zmíněný čtyřválec 1,2 l, nebo dokonce hybrid, se definitivně dovíme až těsně před oficiálním představením nového Golfu na podzim v Paříži.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků