Brzdové obložení Economy: Bezpečnost na prvním místě

Selhání brzd je noční můrou každého řidiče. V lepším případě skončí drahými opravami, v opačném jde o zdraví a životy lidí. Přesto mají mnozí motoristé, zejména majitelé starších vozů, tendenci toto riziko podceňovat a místo kvality volí při výměně opotřebovaných dílů brzdové soustavy často nízkou cenu na úkor bezpečnosti. Economy díly Volkswagen nabízí řešení, které je cenově výhodné a zároveň splňuje vysoké nároky ve všech relevantních oblastech.

Od brzd je požadováno spolehlivé zpomalení, případně zastavení vozidla z jakékoli rychlosti a za jakýchkoli podmínek, a to opakovaně, v rychlém sledu a také s neměnnou účinností po celou dobu životnosti jednotlivých dílů brzdové soustavy. Vzhledem k tomu, že kinetická energie vozidla je třením přeměňována na energii tepelnou, musí být brzdové kotouče a destičky vyrobeny z velmi kvalitního a odolného materiálu, který je na takové zatížení připraven. Při sjíždění dlouhých klesání v horách se totiž brzdová obložení zahřívají na cca 800 °C, maximální teplota může dosáhnout až 1000 °C.

„Právě u brzd je kvalita nejdůležitějším faktorem bezpečnosti. Naši zákazníci mají právo spolehnout se v každé situaci na optimální výkon našich brzd. Proto sázíme na vysoké standardy kvality a rozsáhlé testování odolnosti,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za výzkum a vývoj.

Volkswagen vyvinul novou řadu brzdových destiček a kotoučů Economy, které jsou optimalizovány pro použití ve starších vozidlech, čemuž odpovídá i cenová výhoda v porovnání s Originálními díly Volkswagen® ve výši cca 22 % u brzdových kotoučů a dokonce více než 32 % u brzdových destiček. Volkswagen zároveň zaručuje dodržování vysokých standardů kvality, spolehlivou funkci i při extrémních teplotách a dlouhou životnost.

Vynikající kvality brzdových destiček Volkswagen Economy potvrdil nezávislý srovnávací test zkušebního ústavu TÜV Nord, který zahrnoval testy celkového opotřebení, součinitele tření brzdového obložení včetně hodnot „vadnutí“ brzdného účinku a zkoušky použitých materiálů. Brzdové destičky Economy v přímém porovnání s konkurenčními díly obstály výrazně lépe ve všech hodnocených kritériích bezpečnosti, komfortu a opotřebení.

Brzdové obložení Economy je schvalováno do výroby po více než šestiměsíčním vývoji a testování s rozsáhlými řadami zkoušek v nejnáročnějších podmínkách, které simulují všechny myslitelné situace, s nimiž se může řidič automobilu v reálném silničním provozu teoreticky setkat. Mezi praktické testy patří například tzv. alpinský test, který zahrnuje jízdu po vysokohorské silnici Großglockner Hochalpenstrasse. Výškový rozdíl na 14km úseku této světoznámé silnice činí 1371 metrů.

V oblasti údržby radí Volkswagen motoristům nechat zkontrolovat brzdy při každé výměně pneumatik a minimálně jednou za rok pověřit autorizovaný servis důkladnou kontrolou celé brzdové soustavy. Bezvadná funkce brzdové soustavy vyžaduje také pravidelnou výměnu brzdové kapaliny, která přichází na řadu nejpozději po třech letech od uvedení vozidla do provozu a následně každé dva roky.

Při prvním rozsvícení kontrolky brzdového obložení je vhodné ihned sjednat termín opravy v autorizovaném servisu Volkswagen. Brzdové obložení se mění po párech vždy u obou kol příslušné nápravy, aby byl zaručen stejný brzdný účinek na obou stranách. Nerovnoměrné opotřebení brzd může způsobit smyk vozidla.

Volkswagen reaguje na potřeby majitelů starších vozů atraktivní nabídkou Economy dílů, které jsou při zachování nejvyšších standardů funkčnosti, spolehlivosti, bezpečnosti a kvality v průměru o 25 % cenově výhodnější než Originální díly Volkswagen®, aby náklady na údržbu a opravy těchto vozidel odpovídaly jejich časové hodnotě. Zatímco Originální díly Volkswagen® a Originální výměnné díly Volkswagen® jsou identické s díly používanými při výrobě nových vozů, u Economy dílů byla upravena jejich konstrukce při dodržení vysokých standardů kvality, což dokládá i dvouletá záruční lhůta.

Economy díly Volkswagen jsou proto chytrou volbou pro všechny majitele vozů Volkswagen starších pěti let. Nabídka Economy dílů pro vozy Volkswagen zahrnuje přibližně 120 položek, od startovacího akumulátoru a stěračů, přes brzdové obložení, kompletní brzdy vpředu a vzadu, přední a zadní tlumič výfuku a tlumiče vpředu až po prachové a pylové filtry.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků