Znáte to pořekadlo o kázání vody a pití vína? Zájmový spolek Brno Autem, který monitoruje chystaná dopravní „opatření“ v druhém nejlidnatějším českém městě, prozkoumal počínání největších zastánců omezování dopravy individuální a podporování tzv. dopravy alternativní (tedy hlavně cyklistické) v Brně na brněnské radnici.
Podle informací, které získal spolek Brno Autem díky zákonu o přístupu k informacím, náměstek pro dopravu Bc. Matěj Hollan z Žít Brno a náměstek pro rozvoj města Mgr. Martin Ander, Ph.D. ze Strany zelených najeli ročně služebními auty dohromady 80 000 km.
Matěj Holan z Žít Brno za svým ekologickým posláním v roce 2015 ujel služebním autem 58 000 km. V první polovině roku 2016 se umírnil a prozatím služebním vozem najel něco přes 20 000 km.
Martin Ander ze Strany zelených služebním vozem (které mu platíte ze svých daní) ujel méně, v roce 2015 to bylo přes 30 000 km, letos zatím jenom necelých 13 000 km. Zajímavé je i sledovat, kolik stojí provoz jejich nových služebních aut. Všechna data má k dispozici spolek Brno Autem na svých stránkách.
Jak vidíte, při kázání dobra a vnucování cyklistiky všem ostatním je najednou služební auto placené z daní občanů docela užitečné...