Kolem elektromobilů vznikají různé speciální projekty. Vzpomínáte třeba na vozík plný baterií? V Británii teď přišli s dalším vskutku zajímavým projektem, který by majitelům elektrických vozů umožnil prodávat energii nahromaděnou v akumulátorech zpět do sítě. Kouzlo spočívá v tom, že přes den by elektromobily fungovaly jako malé elektrárny, zatímco v noci, kdy je elektrické energie přebytek, by se zase dobíjely.
Do testovacího provozu se momentálně zapojilo 100 modelů Leaf a NV200 EV, pokud by se však využilo všech 18 000 elektromobilů v Británii, byl by jejich celkový výkon ekvivalentem elektrárny o výkonu 180 megawattů.
Nissan Leaf dokáže s modernizovanými akumulátory ujet až 250 km na jedno nabití
Myšlenka je to jistě zajímavá, ale jedině v případě, že s autem nebude potřeba nikam jezdit. Představte si, že náhle sednete do auta, které momentálně veškerou energii napumpovalo zpět do sítě a na ukazateli dojezdu svítí velká nula...