Britský závod Hondy bude odstaven o dva měsíce déle

Stále horší situace na světových trzích zasahuje automobilový průmysl takřka okamžitě a zcela nekompromisně. Krize už doléhá téměř na všechny automobilky a v poslední době mají oči pro pláč už i japonské koncerny Toyota a Honda.

Vedení Hondy ještě před časem avizovalo dvouměsíční odstávku závodu u britského města Swindon, přičemž výrobní linky by zůstaly prázdné v únoru a březnu. Vzhledem k zhoršující se celkové situaci a snižující se poptávce po nových vozech se vedení rozhodlo tuto odstávku prodloužit, a tak se v závodu Swindon nebude vyrábět ani v dubnu a květnu, což pro samotnou automobilku představuje na teď těžko vyčíslitelné ztráty. Zhruba 4 200 zaměstnanců si tak bude muset vzít nechtěnou dovolenou, zatímco po tuto dobu budou pobírat pouze poloviční plat. Honda přitom v současnosti skutečně zápasí o udržení své pozice, což se promítá na propouštění zaměstnanců a zmiňovaném snižování platů.
V této souvislosti připomeňme, že ve fabrice Swindon v současnosti Honda vyrábí evropské verze modelů Civic a CR-V.
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků