Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Pilotní projekt běží v Británii na výpadovkách z Londýna. Londýnské hlavní silnice s poměrně hustým provozem ukázaly velmi zajímavá a možná i překvapivá čísla.

Máte někdy pocit, že se v tom lese dopravních značek, zákazů a příkazů ztrácíte? Ve Velké Británii zjistili, že by možná bylo lepší se všech dopravních značek a podélného značení na silnici zbavit úplně. Experiment totiž ukázal, že jen pouhé odstranění prostředních bílých čar ze silnic sníží počet nehod s také rychlost vozidel.

Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky

Chtěli hlídat jízdu na červenou, místo toho jim vzrostla nehodovost

Pilotní projekt běží v Británii na výpadovkách z Londýna (jde o silnice A22, A23 a A100) i na dalších místech. Londýnské hlavní silnice s poměrně hustým provozem ale ukázaly velmi zajímavá a možná i překvapivá čísla.

Británie je posedlá snižováním rychlosti a toto opatření snížilo průměrnou rychlost aut o 13 %. Odstraněním prostředních dělících čar prý řidiči ztratili jistotu, přimělo je dávat větší pozor. V daném místě se ale snížila i nehodovost a provoz byl také plynulejší, píše The Guardian.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Velká Británie chce tento nápad, který vychází z konceptu „sdíleného prostoru“ vyvinutého v devadesátých letech nizozemským inženýrem Hansem Mondermanem, rozšířit i na další místa. Mondermanův koncept totiž počítá s tím, že na silnicích a ulicích nebude vůbec žádné značení, ani úprava rychlosti nebo přednosti v jízdě. Chodci, cyklisté i řidiči se zkrátka musí mezi sebou domluvit.

Hans Monderman kdysi prohlásil, že příliš velké množství příkazů a zákazů v provozu omezuje schopnost společensky odpovědného jednání a řidiči ztrácí osobní odpovědnost. Pro příklad nemusíme chodit moc daleko, stačí se podívat na úseky německých dálnic s neomezenou rychlostí. Průměrná rychlost osobních aut se tu pohybuje jen lehce nad 130 km/h.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků